Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie - Wiosna w parku i ogrodzie

Propozycje zajęć z rodzicami w domu.

Poniedziałek    

  1. Ćwiczenia: wyobraź sobie, że jesteś pąkiem kwiatu (zrób przysiad, schowaj głowę w kolana, ręce połóż na głowie). Wiosenne słońce Cię ogrzewa, a Ty budzisz się do życia (otwierasz ręce, podnosisz głowę, powoli wstajesz z przysiadu), cały rozkwitasz (poruszasz rękami nad głową), wiatr Cię kołysze (kołyszesz się na wszystkie strony, ale nie odrywasz nóg od podłogi). Ćwiczenie wykonaj kilka razy, bardzo dokładnie i powoli.
  2. Wiersz: posłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”, spróbuj opowiedzieć rodzicom, o czym był ten wiersz.
  3. Karty pracy: odszukaj na ilustracji pojazdy wymienione w wierszu. Wskaż i nazwij wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki. (Karta Pracy 3 s. 66–67)
  4. Z figur geometrycznych ułóż kwiat, motyla, słońce lub ptaka. Policz, ile i jakich klocków jest w kompozycji. Możesz bawić się w układanie obrazków z figur wielokrotnie.

Wtorek

  1. Wiersz: przypomnij sobie treść wiersza o wiośnie słuchanego wczoraj. Wymień nazwy pojazdów występujących w wierszu. Podziel ich nazwy na sylaby, zrób tyle podskoków, ile sylab ma nazwa pojazdu. Podobnie możecie się bawić, nazywając inne przedmioty z otoczenia. Przygotowanie do czytania: otwórz „Karty pracy” na stronie 68 i spróbuj przeczytać wyraz w górnym, prawym rogu strony. Jaką literą rozpoczyna się ten wyraz? Powiedz głośno inne słowa rozpoczynające się głoską „h”. Weź dowolną książkę lub gazetę i wyszukaj w tekstach litery „h” i „H”.
  1. Karty pracy: wykonaj zadania na s. 68 i 69. (Karta Pracy 3 s. 68–69,
  2. „Wiosenne kwiaty” – praca plastyczno-techniczna. Wykonaj dowolną techniką wiosenny kwiatuszek bądź też według pomysłu poniżej. Potrzebne będą: kubeczki po serkach lub jogurtach, zielone słomki, zielony papier z konturami liści, plastelina, paczka ziela angielskiego oraz nożyczki. Stwórz przestrzenną formę kwiatów według własnego pomysłu.
  3. Zrób zdjęcie i zatrzymaj prace w domu. Kiedy wrócimy do przedszkola zrobimy wystawę wiosennych kwiatów.
  4. Obserwacje przyrodnicze: wyjdź z rodzicami na spacer lub sam na swoje podwórko; jeśli masz lupę, weź ze sobą. Obserwuj z bliska elementy przyrody, które Cię zaciekawiły. Może uda Ci się wypatrzeć pierwsze oznaki wiosny?
  5. Zapamiętaj je.

Środa   

  1. Origami: biedronka – przygotuj 3 duże kółka (średnica 15cm) – 2 czerwone i 1 czarne, kilka małych czarnych kółek(średnica kółko 2cm.) oraz 1 czarny prostokąt (20cmx10cm). Przyklej duże czarne kółko na prostokąt, żeby jego połowa wystawała poza prostokąt (to głowa biedronki), następnie złóż czerwone kółka na pół i również przyklej je na prostokącie, tak aby stykały się złożonymi brzegami i zachodziły trochę na główkę biedronki (to skrzydła biedronki). Małe czarne kropki przyklej na ruchomych skrzydełkach. Biedronka gotowa.
  2. Rozmowa o rozpoczynającej się wiośnie, jej oznakach w otoczeniu, o tym, co udało się zaobserwować podczas spacerów, oraz o tym, jak ludzie przygotowują się do wiosny. Czytanie: dziecko nazywa przedmioty i rośliny przedstawiane na rysunkach pod tekstem. Wyjaśnia ich funkcje lub przeznaczenie. Następnie podejmuje próbę przeczytania tekstu i koloruje te obrazki, których nazwy wystąpiły w tekście.  (Karta Pracy 3 s.70)
  1. Matematyczne łamigłówki – wytyczanie trasy przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów; przyklejanie w stawach żab, przestrzegając zasady: co najmniej jedna w stawie, dorysowywanie muszek tak, aby każda żabka miała co najmniej po dwie. Na koniec przelicza, ile razem muszek fruwa nad żabkami. (Karta Pracy 3 s.71)
  2. Gimnastyka: weź kij od szczotki, spaceruj po pokoju, na sygnał: Pada deszcz!– podnieś kij nad głowę, naśladując trzymanie parasolki, z parasolem nad głową spaceruj na palcach, powtarzając rytmicznie „Kap, kap, kap…”. Powtórz zabawę kilka razy.