Zdalne nauczanie - Wiosna w parku i ogrodzie
Propozycje zajęć z rodzicami w domu.
Poniedziałek
- Ćwiczenia: wyobraź sobie, że jesteś pąkiem kwiatu (zrób przysiad, schowaj głowę w kolana, ręce połóż na głowie). Wiosenne słońce Cię ogrzewa, a Ty budzisz się do życia (otwierasz ręce, podnosisz głowę, powoli wstajesz z przysiadu), cały rozkwitasz (poruszasz rękami nad głową), wiatr Cię kołysze (kołyszesz się na wszystkie strony, ale nie odrywasz nóg od podłogi). Ćwiczenie wykonaj kilka razy, bardzo dokładnie i powoli.
- Wiersz: posłuchaj wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”, spróbuj opowiedzieć rodzicom, o czym był ten wiersz.
- Karty pracy: odszukaj na ilustracji pojazdy wymienione w wierszu. Wskaż i nazwij wymienione w wierszu zwierzęta i ptaki. (Karta Pracy 3 s. 66–67)
- Z figur geometrycznych ułóż kwiat, motyla, słońce lub ptaka. Policz, ile i jakich klocków jest w kompozycji. Możesz bawić się w układanie obrazków z figur wielokrotnie.
Wtorek
- Wiersz: przypomnij sobie treść wiersza o wiośnie słuchanego wczoraj. Wymień nazwy pojazdów występujących w wierszu. Podziel ich nazwy na sylaby, zrób tyle podskoków, ile sylab ma nazwa pojazdu. Podobnie możecie się bawić, nazywając inne przedmioty z otoczenia. Przygotowanie do czytania: otwórz „Karty pracy” na stronie 68 i spróbuj przeczytać wyraz w górnym, prawym rogu strony. Jaką literą rozpoczyna się ten wyraz? Powiedz głośno inne słowa rozpoczynające się głoską „h”. Weź dowolną książkę lub gazetę i wyszukaj w tekstach litery „h” i „H”.
- Karty pracy: wykonaj zadania na s. 68 i 69. (Karta Pracy 3 s. 68–69,
- „Wiosenne kwiaty” – praca plastyczno-techniczna. Wykonaj dowolną techniką wiosenny kwiatuszek bądź też według pomysłu poniżej. Potrzebne będą: kubeczki po serkach lub jogurtach, zielone słomki, zielony papier z konturami liści, plastelina, paczka ziela angielskiego oraz nożyczki. Stwórz przestrzenną formę kwiatów według własnego pomysłu.
- Zrób zdjęcie i zatrzymaj prace w domu. Kiedy wrócimy do przedszkola zrobimy wystawę wiosennych kwiatów.
- Obserwacje przyrodnicze: wyjdź z rodzicami na spacer lub sam na swoje podwórko; jeśli masz lupę, weź ze sobą. Obserwuj z bliska elementy przyrody, które Cię zaciekawiły. Może uda Ci się wypatrzeć pierwsze oznaki wiosny?
- Zapamiętaj je.
Środa
- Origami: biedronka – przygotuj 3 duże kółka (średnica 15cm) – 2 czerwone i 1 czarne, kilka małych czarnych kółek(średnica kółko 2cm.) oraz 1 czarny prostokąt (20cmx10cm). Przyklej duże czarne kółko na prostokąt, żeby jego połowa wystawała poza prostokąt (to głowa biedronki), następnie złóż czerwone kółka na pół i również przyklej je na prostokącie, tak aby stykały się złożonymi brzegami i zachodziły trochę na główkę biedronki (to skrzydła biedronki). Małe czarne kropki przyklej na ruchomych skrzydełkach. Biedronka gotowa.
- Rozmowa o rozpoczynającej się wiośnie, jej oznakach w otoczeniu, o tym, co udało się zaobserwować podczas spacerów, oraz o tym, jak ludzie przygotowują się do wiosny. Czytanie: dziecko nazywa przedmioty i rośliny przedstawiane na rysunkach pod tekstem. Wyjaśnia ich funkcje lub przeznaczenie. Następnie podejmuje próbę przeczytania tekstu i koloruje te obrazki, których nazwy wystąpiły w tekście. (Karta Pracy 3 s.70)
- Matematyczne łamigłówki – wytyczanie trasy przez tabelę według wskazanego rytmicznego układu elementów; przyklejanie w stawach żab, przestrzegając zasady: co najmniej jedna w stawie, dorysowywanie muszek tak, aby każda żabka miała co najmniej po dwie. Na koniec przelicza, ile razem muszek fruwa nad żabkami. (Karta Pracy 3 s.71)
- Gimnastyka: weź kij od szczotki, spaceruj po pokoju, na sygnał: Pada deszcz!– podnieś kij nad głowę, naśladując trzymanie parasolki, z parasolem nad głową spaceruj na palcach, powtarzając rytmicznie „Kap, kap, kap…”. Powtórz zabawę kilka razy.