Rozkład dnia
Przedszkole jest czynne w godzinach 6.00 - 17.00.
6:00 – 7:45
Schodzenie się dzieci do przedszkola – zachęcanie do stosowania form grzecznościowych na powitanie. Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna
o charakterze wyrównawczo – stymulującym. Praca z dzieckiem zdolnym.
7:45 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Przygotowanie do śniadania – porządkowanie zabawek w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
8:30 – 9:00
Zabawy kołowe integrujące dzieci. Nauka i utrwalanie wierszy i piosenek. Zabawy logopedyczne rozwijające sprawność artykulatorów. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
9:00 – 10:00
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego – z całą grupą i w małych zespołach: poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
10.00 – 11.15
Przygotowanie do drugiego śniadania (owoce) – czynności porządkowe, czynności higieniczne
i samoobsługowe w łazience.Różnorodne zabawy w sali. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego ( nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków – doskonalenie umiejętności). Zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze w najbliższym otoczeniu przedszkola.
11.15 – 12:00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
OBIAD – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole.
12:00 – 13:30
Zabiegi higieniczne w łazience. Kształtowanie umiejętności samodzielnego zakładania piżamy i układania ubrań na krześle(grupy młodsze). Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej(grupy starsze). Relaksacja.
13:30 – 14:00
Przygotowanie do podwieczorku. Rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania się (grupy młodsze). Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK – samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku.
14:00 – 15:00
Zabawy ruchowe organizacyjno- porządkowe, integrujące grupę. Rozmowy w kręgu, inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy umuzykalniające. Utrwalenie poznanych wierszy i piosenek.
Układanie prac do teczek. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub sali.
15:00 – 17:00
Zabawy i ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca w małych grupach rozwijająca talenty dzieci, zajęcia korygująco – stymulujące. Zabawy dowolne rozwijające umiejętność organizowania i podejmowania działalności zabawowej.
Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym (lub w sali). Rozchodzenie się do domów.