Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie.

  • Oglądanie kartek o tematyce związanej ze świętami wielkanocnymi.

Rodzic prezentuje dziecku kartki świąteczne różnego rodzaju dostępne w domu (lub na obrazkach w internecie) . Dziecko stara się opowiedzieć, co jest na nich przedstawione, jakie są kolory elementów na kartce, która kartka najbardziej mu się podoba i dlaczego.

  • Zabawa rytmiczno-ruchowa Powrót na swoje miejsce

Dziecko wybiera sobie dowolne miejsce w pokoju. Gdy usłyszy nagranie skocznej melodii, porusza się w dowolny sposób po pokoju. Podczas przerwy w grze wraca na swoje miejsce.

Zabawa z przerwą w muzyce.

Posłuchajcie piosenki pt.:

Kłótnia w koszyku wielkanocnym.

Posłuchajcie tylko ile było krzyku
Gdy się pokłóciły zwierzątka w koszyku
Żółciutkie kurczątko, bielutki baranek
Brązowy zajączek i kilka pisanek

Kurczątko piszczy pi pi pi
Baranek beczy be be be
Zajączek skacze kic kic kic
Pisanki wesoło śmieją się

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami
Jestem najpiękniejszy, przyznajcie to sami
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki
Falujące piórka, tak jak u papużki

Co ty opowiadasz - dziwi się baranek
Jestem cały z cukru, mam cukrową mamę
Dzieci na mój widok bardzo się radują
I z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło
Jestem z czekolady - opowiada w koło
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci
Już na sam mój widok dzieciom ślinka leci

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka
Dziwi się pisanka zielona jak łąka
Dziwią się pisanki żółte i czerwone
Różowe, brązowe, szare posrebrzone.

Odpowiedzcie na pytanie: Dlaczego zwierzątka się pokłóciły?

 

  • Słuchanie wiersza Wielkanocne kolory (autorka: D. Gellner)

Rodzic czyta dziecku wiersz:

Na wielkanocnym stole

kolor się miesza z kolorem.

Śmieją się z każdej strony

owsa wstążki zielone,

bazie, srebrne jak deszczyk...

I co jeszcze?

Przy obrusie biała falbanka,

złoty dzwonek baranka

i tysiąc różnych kolorów

na świątecznych pisankach!

  • Rozmowa na temat wiersza:

Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:

 − O jakich świętach jest mowa w wierszu?

− Co kojarzy ci się ze Świętami Wielkanocnymi?

 − Jakie kolory występują w wierszu?

  • Ćwiczenia oddechowe  – Tańczący puszek

Zadaniem dziecka jest dmuchanie przez rurkę do napojów na kuleczkę z waty tak, aby się

turlała po stole lub podłodze.

 

  • Rozmowa na temat przedświątecznych porządków w domu.

Rodzic rozmawia z dzieckiem o świątecznych porządkach zadając mu następujące pytania:

− Dlaczego w domach robione są teraz porządki?

− Co robią rodzice?

− Jak dzieci mogą pomóc rodzicom?

  • Ćwiczenia logopedyczne

Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.

  • Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
  • Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na gorące jajko.
  • Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a następnie przelicza kolejne jajka (zęby), używając liczebników porządkowych w zakresie 5.

 

  • Ozdabianie jajka.

Rodzic wraz z dzieckiem w dowolny sposób ozdabia ugotowane wcześniej jajko.

  • Zabawa Cicho – głośno.

 Przy melodii dowolnej piosenki granej cicho, dziecko – kurczątko – w przysiadzie śpi (głowa wtulona w ramiona), a przy melodii granej głośno porusza się szybko po pokoju.

  • Zabawa dydaktyczna – Wielkanocne zwyczaje.

Rodzic czyta dziecku zdania o świętach wielkanocnych. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dziecko podskakuje, jeśli fałszywe tupie nogą.

  • W koszyczku wielkanocnym znajduje się cukrowy osiołek.
  • Pisanki to kolorowe jajka.
  • Święta wielkanocne obchodzone są jesienią.
  • Z jajek wykluwają się kurczaczki.
  • Przed świętami robimy porządki.