Zdalne nauczanie.
- Oglądanie kartek o tematyce związanej ze świętami wielkanocnymi.
Rodzic prezentuje dziecku kartki świąteczne różnego rodzaju dostępne w domu (lub na obrazkach w internecie) . Dziecko stara się opowiedzieć, co jest na nich przedstawione, jakie są kolory elementów na kartce, która kartka najbardziej mu się podoba i dlaczego.
- Zabawa rytmiczno-ruchowa Powrót na swoje miejsce
Dziecko wybiera sobie dowolne miejsce w pokoju. Gdy usłyszy nagranie skocznej melodii, porusza się w dowolny sposób po pokoju. Podczas przerwy w grze wraca na swoje miejsce.
Posłuchajcie piosenki pt.:
Kłótnia w koszyku wielkanocnym.
Posłuchajcie tylko ile było krzyku
Gdy się pokłóciły zwierzątka w koszyku
Żółciutkie kurczątko, bielutki baranek
Brązowy zajączek i kilka pisanek
Kurczątko piszczy pi pi pi
Baranek beczy be be be
Zajączek skacze kic kic kic
Pisanki wesoło śmieją się
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami
Jestem najpiękniejszy, przyznajcie to sami
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki
Falujące piórka, tak jak u papużki
Co ty opowiadasz - dziwi się baranek
Jestem cały z cukru, mam cukrową mamę
Dzieci na mój widok bardzo się radują
I z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło
Jestem z czekolady - opowiada w koło
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci
Już na sam mój widok dzieciom ślinka leci
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka
Dziwi się pisanka zielona jak łąka
Dziwią się pisanki żółte i czerwone
Różowe, brązowe, szare posrebrzone.
Odpowiedzcie na pytanie: Dlaczego zwierzątka się pokłóciły?
- Słuchanie wiersza Wielkanocne kolory (autorka: D. Gellner)
Rodzic czyta dziecku wiersz:
Na wielkanocnym stole
kolor się miesza z kolorem.
Śmieją się z każdej strony
owsa wstążki zielone,
bazie, srebrne jak deszczyk...
I co jeszcze?
Przy obrusie biała falbanka,
złoty dzwonek baranka
i tysiąc różnych kolorów
na świątecznych pisankach!
- Rozmowa na temat wiersza:
Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:
− O jakich świętach jest mowa w wierszu?
− Co kojarzy ci się ze Świętami Wielkanocnymi?
− Jakie kolory występują w wierszu?
- Ćwiczenia oddechowe – Tańczący puszek
Zadaniem dziecka jest dmuchanie przez rurkę do napojów na kuleczkę z waty tak, aby się
turlała po stole lub podłodze.
- Rozmowa na temat przedświątecznych porządków w domu.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o świątecznych porządkach zadając mu następujące pytania:
− Dlaczego w domach robione są teraz porządki?
− Co robią rodzice?
− Jak dzieci mogą pomóc rodzicom?
- Ćwiczenia logopedyczne
Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.
- Jajko – dziecko otwiera i zamyka wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
- Gorące jajko – dziecko nabiera powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladując dmuchanie na gorące jajko.
- Wkładamy jajka do koszyczka – dziecko unosi język za zęby i zatrzymuje go tam, a następnie przelicza kolejne jajka (zęby), używając liczebników porządkowych w zakresie 5.
- Ozdabianie jajka.
Rodzic wraz z dzieckiem w dowolny sposób ozdabia ugotowane wcześniej jajko.
- Zabawa Cicho – głośno.
Przy melodii dowolnej piosenki granej cicho, dziecko – kurczątko – w przysiadzie śpi (głowa wtulona w ramiona), a przy melodii granej głośno porusza się szybko po pokoju.
- Zabawa dydaktyczna – Wielkanocne zwyczaje.
Rodzic czyta dziecku zdania o świętach wielkanocnych. Jeżeli zdanie jest prawdziwe dziecko podskakuje, jeśli fałszywe tupie nogą.
- W koszyczku wielkanocnym znajduje się cukrowy osiołek.
- Pisanki to kolorowe jajka.
- Święta wielkanocne obchodzone są jesienią.
- Z jajek wykluwają się kurczaczki.
- Przed świętami robimy porządki.