Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie.

Zajęcie dydaktyczne dla grupy 5- latków

Witamy wszystkie dzieciaki i ich rodziców, zapraszamy do nauki i zabawy

(nie musicie wszystkiego zrealizować jednego dnia, można samemu wybrać interesujące zadania)

 

Cele:

  • Zapoznanie dzieci z treścią wiersza, potrawami wielkanocnymi.
  • Kształtowanie umiejętności wyodrębniania przedmiotów charakterystycznych dla świąt wielkanocnych, składania życzeń najbliższym.
  • Tworzenie przyjaznej, rodzinnej atmosfery.

 

Drodzy Rodzice, bardzo prosimy o przeczytanie wiersza swojemu dziecku:

Wiersz D. Kossakowskiej pt. „Wielkanoc”

Na stole wielkanocnym jest bardzo kolorowo.

Kolorowo i smacznie i oczywiście zdrowo.

Mama upiekła mazurki, ciocia babkę zrobiła

A Hania ze swą siostrą baranka postawiła.

Baranek z cukru stoi pośród owsa młodego

Na stole się znalazło coś jeszcze bardzo pięknego.

Pisanki kolorowe zrobione przez rodzinę,

Mama, tata i babcia robili je przez godzinę.

Ala i siostra Hania też dzielnie pomagały.

Przygotowane pisanki w koszyczku układały.

Siedzi na nich kurczaczek, wygląda jak żółta kulka.

Jak promień słońca ciepłego, który się zakradł z podwórka.

Za chwilę mama przyniesie żurek z kiełbasą, sałatki,

Oraz roladę z szynki- ulubioną potrawę Beatki.

Wszyscy podzielą się święconką i złożą sobie życzenia.

Tradycja wielkanocna od wielu lat się nie zmienia.

 

Zadajcie pytania związane z wierszykiem:

  • Jak wygląda wielkanocny stół?
  • Jakie potrawy się na nim znajdują?
  • Co wykonała cała rodzina i włożyła do koszyczka?
  • Jaka jest tradycja wielkanocna?
  • Czego życzylibyście sobie i innym przy wielkanocnym stole?

 

Zabawa rodzinna:

”Rodzina siedzi w kole, począwszy od mamy (lub taty) odliczają kolejno do 4 (lub do do liczby odpowiadającej liczbie uczestników zabawy). Każdy musi zapamiętać swój numer. Zabawę rozpoczyna mama, przykłada dłonie do swojej głowy i kiwając nimi (robi zajączka), mówi: Zajączek numer jeden pozdrawia zajączka numer..., wywołany zajączek kiwa swoimi „uszami” i pozdrawia następnego, podając swój numer i numer pozdrawianego...

 

 Wielkanocny koszyk” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.43. Należy przypomnieć dziecku treść wiersza „Wielkanoc”. Zadaniem dziecka jest zwrócenie uwagi na to, które przedmioty wymienione w wierszu przedstawione są na ilustracji oraz wskazanie tych, które nie pasują do świąt wielkanocnych. Następnie dziecko koloruje obrazek według kodu.

 

 „Pocztówka wielkanocna” – praca z papieru.

Cel: Kształcenie inwencji twórczej, pomysłowości, utrwalenie nazw i wyglądu przedmiotów charakterystycznych dla świąt wielkanocnych, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

Dziecko ma zgromadzone różne materiały (papier kolorowy, kolorowe gazety, włóczka, kolorowe cekiny, koraliki itp.). Wykonuje pocztówkę wielkanocną według własnej inwencji twórczej. Przed przystąpieniem do pracy może obejrzeć pocztówki wielkanocne, które znajdują się w domu.

 

 Wielkanocne życzenia” – redagowanie życzeń.

Cel: Zachęcenie dzieci do składania życzeń swoim bliskim, sprawiania im radości, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym.

Dziecko próbuje redagować życzenia świąteczne swoim najbliższym.

Rodzic zapisuje je na kartkę, a następnie po korekcie zapisuje na pocztówce wykonanej przez dziecko.

 

„Babka wielkanocna” – ćwiczenia graficzne. 

Cel: Rysowanie babki za pomocą łączenia kropek, zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie kredki oraz płynność ruchów ręki podczas rysowania.

Ćwiczenia grafomotoryczne dla dzieci dostępne na stronie :

EduZabawy.com

 

„Drożdże i balon” – wykonanie doświadczenia.

Cel: Doskonalenie umiejętności wykonywania prostych doświadczeń, prowadzenia obserwacji oraz wyciągania z nich wniosków.

Doświadczenie nr 1

Potrzebna nam będzie: plastikowa butelka, ciepła woda, 3 łyżeczki drożdży, 2 łyżeczki cukru, balon.

Przebieg: drożdże i cukier wsypujemy do butelki i pomału dolewamy do nich ciepłą wodę. Na szyjkę butelki zakładamy balon i czekamy godzinę. Obserwujemy co się stanie z balonem?

Informacje dla rodzica: drożdże należą do grupy grzybów, więc jak inne żywe organizmy potrzebują odpowiednich warunków. Żywią się cukrem, a do wzrostu potrzebują również ciepła. Komórki drożdży dzielą się, w efekcie czego powstają nowe komórki, które w tym przypadku stopniowo wypełniają zawartość butelki. Drożdże rosnąc i rozmnażając się wytwarzają dwutlenek węgla, który pompuje balon.

Doświadczenie nr 2

Do miseczki włóżcie odrobinę drożdży, dodajcie pół łyżeczki cukru oraz pół kubka ciepłego mleka, następnie postawcie to w ciepłe miejsce - zaobserwujcie co stanie się z drożdżami.

 

Zabawy doświadczalne z jajkiem (jeśli macie ochotę na zabawę)

  1. Skaczące jajko

Dzień wcześniej Rodzic umieszcza jajko w słoiku, zalewa je octem i zakrywa słoik pokrywką. Podczas zabawy wylewa ocet i wyjmuje jajko – bez skorupki otoczone błoną. Dzieci oglądają je, delikatnie odbijają o blat stołu.

  1. Jajko w butelce

Po obejrzeniu jajka w samej błonce rodzic układa je na otworze butelki z szyjką o średnicy ok. 2 cm. Przyciskane jajko nie powinno wpaść do środka. Do butelki rodzic wrzuca zapalone zapałki i ponownie szybko umieszcza jajko w otworze. Jajko wpadnie do środka i pęknie, wylewając się na dnie butelki.

  1. Twarde jajka

Rodzic pokazuje dziecku jajko ugotowane na twardo, mówi, że jest ono wyjątkowo wytrzymałe na stłuczenie. Dziecko próbuje je zgnieść, ściska je tylko kciukiem i palcem wskazującym (palce ułożone są na biegunach jajka).

  1. Jajka marmurkowe

Dziecko przygotowuje pojemniki z barwnikami naturalnymi (herbata lub barwniki spożywcze). Dziecko otrzymuje jajko ugotowane na twardo. Delikatnie obtłukuje dookoła skorupkę i wkłada do pojemnika z barwnikiem. Po ok. 1 godzinie wyjmuje jajko i obiera ze skorupki. Jajko ma marmurkowy wzór.

 

Dla chętnych dzieci proponujemy zabawy graficzne oraz zabawy z kodowaniem wydawnictwa Podręcznikarnia.

Skopiuj poniższy link w przeglądarkę.

file:///C:/Users/Komputer/AppData/Local/Temp/karty-pracy-wielkanoc.pdf