Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie.

W tym tygodniu zapraszamy Was do wiejskiej zagrody. Zobaczcie kogo możemy tam spotkać:

Obejrzyjcie film:

Domowe przedszkole "Co słychać na wsi?"

 

Nazwijcie zwierzątka, które w nim występowały. Czy te zwierzątka można spotkać na wsi?

Obejrzyjcie  też prezentację:

Zwierzęta na wsi.

Udało  Wam się odgadnąć  wszystkie odgłosy zwierząt?

Wymieńcie z pamięci wszystkie zwierzęta, które wystąpiły w prezentacji.

Odpowiedzcie na pytanie:

Jakie budynki możecie znaleźć na wsi?

Połączcie zwierzęta i ich domem:

Gdzie kto mieszka?

Pobawcie się z Panią Monią.

 

Utrwalcie wiadomości osłuchując się z piosenką:

"Co nam dają zwierzęta".

 

„Po co hodujemy zwierzęta?” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.38.

Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby. Wyszukajcie i zaznaczcie różnice między obrazkami. Określcie po co hodujemy krowy, owce, kury i inne zwierzęta.

 

Posłuchajcie bajki Ewy Szelburg- Zarembiny o gęsim jaju, raku Nieboraku, kogucie Piejaku, Kaczce Kwaczce, kocie Mruczku i o psie Kruczku:

Wesołe historie.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakie zwierzęta wystąpiły w bajce?
  • Z kim poszły na wędrówkę?
  • Gdzie postanowiły nocować?
  • Gdzie wturlało się gęsie jaje?
  • Co stało się w nocy?
  • Dlaczego skorupka na gęsim jaju pękła?
  • Kto wyskoczył ze skorupki?
  • Jak mógł przywitać się z innymi zwierzętami siodłaty gąsiorek? /propozycje dzieci/

 

 Informacje dla rodzica:

Popielnik – występujący w różnego rodzaju piecach lub kotłach: zbiornik pod komorą paleniskową, do którego opada poprzez ruszt i gromadzi się popiół.

Cebrzyk - wiaderko z drewnianych klepek, używane dawniej na wsi na wodę, mleko lub śmietanę.

Już wiecie skąd się biorą pisklęta?

 

Wykonajcie ćwiczenie w Waszych kartach pracy:

 „Skąd się biorą kurczątka i gąsiątka? – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.40.

 Pomoce: karta z wycinanki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” s.33, kartka z bloku technicznego nożyczki, mazaki, kredki, koperty.

„Jakie to zwierzę?” – rozmowa na podstawie obrazków /wycinanka s.33/.

Określcie jakie zwierzęta znajdują się na karcie wycinanki. Sprawdźcie czy są wszystkie zwierzęta, które występowały w bajce o „Gęsim Jaju ...”. Jeżeli stwierdzicie, że nie, zadaniem  będzie dorysowanie brakujących postaci.

 

„Robimy grę dydaktyczną” – proponujemy dziecku wykonanie gry memory oraz przygotowanie pomocy do zabawy w teatr.

Omawiamy z dzieckiem jak można samemu zrobić grę „memory”. Wyjaśniamy mu reguły.

Wyjaśniamy kolejne etapy pracy (każde dziecko wykonuje indywidualnie)

 

.• Wycinamy obrazki z wycinanki.

  • Rysujemy na dwóch prostokątach takie same zwierzęta,
  • Układamy pary – sprawdzamy czy ułożyliśmy je prawidłowo,
  • Przeliczamy,
  • Chowamy do kopert.

 

Zabawy różne, rozwijające koncentrację, pamięć wzrokową, spostrzegawczość oraz logiczne myślenie. /Dla chętnych dzieci/

Zwierzęta wiejskie.

Zabawy logopedyczne.

Zabawy słowne.

 

Praca plastyczna.

Wybierzcie proszę z dwóch propozycji prac plastycznych tę, która podoba Wam się najbardziej i ją wykonajcie.

Krowa z odbicia dłoni.

Kurczaczki z małych słoików.

 

Możecie pobawić się przy piosence, jest bardzo prosta i którą doskonale znacie:

"Dziadek fajną farmę miał"

"Krówka Muuwka".

  Życzymy miłej zabawy!