Zdalne nauczanie.
W tym tygodniu zapraszamy Was do wiejskiej zagrody. Zobaczcie kogo możemy tam spotkać:
Obejrzyjcie film:
Domowe przedszkole "Co słychać na wsi?"
Nazwijcie zwierzątka, które w nim występowały. Czy te zwierzątka można spotkać na wsi?
Obejrzyjcie też prezentację:
Udało Wam się odgadnąć wszystkie odgłosy zwierząt?
Wymieńcie z pamięci wszystkie zwierzęta, które wystąpiły w prezentacji.
Odpowiedzcie na pytanie:
Jakie budynki możecie znaleźć na wsi?
Połączcie zwierzęta i ich domem:
Pobawcie się z Panią Monią.
Utrwalcie wiadomości osłuchując się z piosenką:
„Po co hodujemy zwierzęta?” – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3, s.38.
Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby. Wyszukajcie i zaznaczcie różnice między obrazkami. Określcie po co hodujemy krowy, owce, kury i inne zwierzęta.
Posłuchajcie bajki Ewy Szelburg- Zarembiny o gęsim jaju, raku Nieboraku, kogucie Piejaku, Kaczce Kwaczce, kocie Mruczku i o psie Kruczku:
Odpowiedzcie na pytania:
- Jakie zwierzęta wystąpiły w bajce?
- Z kim poszły na wędrówkę?
- Gdzie postanowiły nocować?
- Gdzie wturlało się gęsie jaje?
- Co stało się w nocy?
- Dlaczego skorupka na gęsim jaju pękła?
- Kto wyskoczył ze skorupki?
- Jak mógł przywitać się z innymi zwierzętami siodłaty gąsiorek? /propozycje dzieci/
Informacje dla rodzica:
Popielnik – występujący w różnego rodzaju piecach lub kotłach: zbiornik pod komorą paleniskową, do którego opada poprzez ruszt i gromadzi się popiół.
Cebrzyk - wiaderko z drewnianych klepek, używane dawniej na wsi na wodę, mleko lub śmietanę.
Już wiecie skąd się biorą pisklęta?
Wykonajcie ćwiczenie w Waszych kartach pracy:
„Skąd się biorą kurczątka i gąsiątka? – ćwiczenie z książki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” cz.3,s.40.
Pomoce: karta z wycinanki „Pięciolatek – Razem poznajemy świat” s.33, kartka z bloku technicznego nożyczki, mazaki, kredki, koperty.
„Jakie to zwierzę?” – rozmowa na podstawie obrazków /wycinanka s.33/.
Określcie jakie zwierzęta znajdują się na karcie wycinanki. Sprawdźcie czy są wszystkie zwierzęta, które występowały w bajce o „Gęsim Jaju ...”. Jeżeli stwierdzicie, że nie, zadaniem będzie dorysowanie brakujących postaci.
„Robimy grę dydaktyczną” – proponujemy dziecku wykonanie gry memory oraz przygotowanie pomocy do zabawy w teatr.
Omawiamy z dzieckiem jak można samemu zrobić grę „memory”. Wyjaśniamy mu reguły.
Wyjaśniamy kolejne etapy pracy (każde dziecko wykonuje indywidualnie)
.• Wycinamy obrazki z wycinanki.
- Rysujemy na dwóch prostokątach takie same zwierzęta,
- Układamy pary – sprawdzamy czy ułożyliśmy je prawidłowo,
- Przeliczamy,
- Chowamy do kopert.
Zabawy różne, rozwijające koncentrację, pamięć wzrokową, spostrzegawczość oraz logiczne myślenie. /Dla chętnych dzieci/
Praca plastyczna.
Wybierzcie proszę z dwóch propozycji prac plastycznych tę, która podoba Wam się najbardziej i ją wykonajcie.
Możecie pobawić się przy piosence, jest bardzo prosta i którą doskonale znacie:
Życzymy miłej zabawy!