Zajęcia przyrodnicze c.d.
ZAJĘCIA PRZYRODNICZE – WIOSNA c.d.
1.Zagadki o wiośnie
Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, Kto potrafi mi powiedzieć,
a tę porę zwiemy... kiedy budzą się niedźwiedzie.
Nadchodzi po zimie W marcu się zaczyna,
znasz dobrze jej imię. gdy się kończy zima.
Kroczy w kwiatów pąkach Przyjdzie z wiatru ciepłym powiewem,
i promieniach słońca. z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem.
2.Oglądanie ilustracji wiosennych kwiatów. Dzieci rozpoznają znane im kwiaty i podają ich nazwy (można skorzystać z internetu lub zdjęć zamieszczonych w albumach, czasopismach)
3.Zapoznanie dzieci z nazwami wybranych kwiatów drzew i krzewów: jabłoń, migdałek, wiśnia, forsycja, bazie na wierzbie, kasztanowiec, magnolia, leszczyna; oraz kwiatami: (byliny, m.in. cebulowe): przebiśnieg, żonkil, tulipan, krokus, pierwiosnek, sasanka, zawilec, bratek.
Omówienie podobieństw i różnic między prezentowanymi gatunkami kwiatów.
4.Dzieci zastanawiają się, w jaki sposób można posegregować kwiaty (kwitnące na drzewach i kwiaty wyrastające z ziemi). Dzieci wymieniają nazwy kwiatów
- przeliczanie kwiatów, porównywanie liczebności.
- wyjaśnienie, że wszystkie te kwiaty nie zakwitają w jednym czasie. Wiosna trwa trzy miesiące: marzec, kwiecień i maj, i w ciągu tych miesięcy będziemy mogli zaobserwować kwitnienie tych kwiatów na drzewach i na rabatkach.
5.Utrwalenie wiadomości o wiosennych roślinach. Udzielenie odpowiedzi na pytania. (K. s. 103 – jeśli macie w domu)
Swobodna interpretacja treści obrazków, historyjki obrazkowej.
Ustalenie związków przyczynowo - skutkowych – udzielanie odpowiedzi na pytania:
– Dlaczego Ada zdjęła Kokosowi kubraczek?
– Co ty wiosną musisz z siebie zdjąć?
PROPOZYCJA DLA DZIECI: narysuj swoje ulubione wiosenne kwiaty.
Na stronie głównej przedszkola znajduje się Regulamin Wewnątrzprzedszkolnego Konkursu Plastycznego
- „Zdrowe zęby mam, bo o nie dbam”.
Zachęcamy WAS do wzięcia w nim udziału