Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka kompleksowa: Bajeczka wielkanocna

Z okazji Świąt Wielkanocnych

składamy wszystkim w ten czas radosny
życzenia ciepłe jak tchnienie wiosny.
Niech wszystkie troski będą daleko,
a dobro płynie szeroką rzeką.

Zdrowych, Pogodnych Świąt Wielkanocnych,
przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością.
Radosnego, wiosennego nastroju,

Pomimo trudnego czasu-trzymajmy się razem.

Ciepłych, pełnych radości i nadziei Świąt Wielkanocnych

Drodzy Rodzice!

Pani Dyrektor Katarzyna Chybalska zwraca się z prośbą do chętnych Rodziców, aby dzielili się swoimi opiniami, dotyczącymi zdalnego nauczania w grupie, pod numerem telefonu 517 095 045

Tematyka do realizacji na czas od 06.04 do 10.04.2020 r.

"Bajeczka wielkanocna" A. Galicy
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
- Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek.
- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
- To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.

Rozmowa na temat opowiadania:
· Co robiło słonko?
· Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, ... ?
· Dlaczego słonko budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
· Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów i tradycji świąt Wielkanocnych (święcenie koszyka, robienie pisanek, biały obrus, wielkanocne śniadanie, śmigus-dyngus).

"Zajączki" – zabawa ruchowa. Dziecko jest zajączkiem. Skaczą po całej sali skokami zajęczymi, na sygnał kuli się, zwija się w kłębuszki i „śpią”.

Co w koszyczku? – rozmowa z dzieckiem · Baranek - zwycięstwo Chrystusa, który jak ofiarny baranek oddał swoje życie za ludzi, by następnie zmartwychwstać i odnieść zwycięstwo nad grzechem, złem i śmiercią.
· Jajka – symbol życia
· Szynka – symbol zdrowia,
· Chleb – symbol dobrobytu i szczęścia, symbol Ciała Chrystusa.
· Sól – odstraszenie od zła

„Pisanki, kraszanki” – zabawa matematyczna, doskonalenie umiejętności liczenia .Dziecko otrzymuje po dziesięć małych kolorowych jajek wyciętych z papieru: trzy czerwone, trzy niebieskie, dwa żółte i dwa białe. Rodzic prosi, aby dziecko ułożyło przed sobą jajka, które posłużą im jako liczmany.

Dzieci wykonują kolejne zadania:

– W koszyczku były trzy czerwone jajka, trzy niebieskie, dwa żółte i dwa białe. Ile było wszystkich jajek?

– Przyszła mama i rozdzieliła jajka na dwie gromadki. Na jednej położyła czerwone i żółte, a na drugiej niebieskie i białe. Ile było wszystkich jajek w dwóch gromadkach?

– Mama pomyślała, że jajka trzeba ładnie ułożyć, zrobiła z nich kółeczko i znów policzyła wszystkie jajka. Ile ich było?

– Kiedy mama znów przekładała jajka, jedno wyleciało jej z ręki i stłukło się. Ile zostało jajek?

Pomoce do zabawy: dziesięć papierowych jajek (3 czerwone, 3 niebieskie, 2 żółte, 2 białe)

"Dziesięć świątecznych jajek"- wiersz (rodzic czyta dziecku a dzieci ilustrują treść za pomocą liczmanów i głośno liczą: Było dziesięć jajek, pękło jedno, zostało dziewięć)

Dziecko dorysowuje też pisanki w koszach(narysowanych przez rodzica), tak by w każdym było po 10 sztuk.

Pytało się kury dziesięć kurzych jajek:

w jaki sposób jajko pisanką zostaje?

Czy gdzieś trzeba jechać?

A może coś je się?

Leży i rozmyśla wszystkich jajek dziesięć.

A może te kropki, plamki i zdobienia

wynikiem są grypy lub przeziębienia?

Myśli jajek dziesięć, co tu trzeba zrobić?

Może muszą same siebie przyozdobić?

Ale żeby stworzyć pisankowe wdzięki,

to potrzeba jajku choćby jednej ręki!

Wtem na jednym jajku pojawił się szlaczek!

Lecz zamiast pisanki wykluł się... kurczaczek.

„Kolorowe jajka” – ćwiczenia graficzne i praca plastyczno-konstrukcyjna, Zadaniem dziecka jest takie ozdobienie kilku z dziesięciu papierowych jajek(rodzic ustala ile, dziecko liczy i koloruje), aby każde wyglądało inaczej.

Zachowajcie wszystkie prace, zrobimy po powrocie wystawę.

Zabawy językowe

Liczenie słów w zdaniach. Na początek układamy z dzieckiem zdania na określony temat 2,3,4,5 wyrazowe np.:

Przyszła wiosna.(2 wyrazy),

Wiosną kwitną krokusy.(3 wyrazy) Wiosną słońce świeci wesoło. ( 4 wyrazy )

Tylko wiosną słońce świeci wesoło. ( 5 wyrazów )

Dzielenie wyrazów na sylaby.

Przypomnienie znanej dziecku piosenki, odśpiewanie wspólnie z nim np.:

„ Ta Dorotka ta malusia, ta malusia tańcowała do kolusia, do kolusia tańcowała ranną rosą, ranną rosą, i tupała nóżką bosą, nóżką bosą.

Następnie bez melodii , wolno, dzielimy tekst na sylaby np.:  Ta Do – rot – ka ta ma – lu – sia, ta ma – lu – sia…

Dokonywanie syntezy sylabowej. Wypowiadamy znane dziecku słowa i prosimy o ich powtórzenie. Następnie wypowiadamy je z podziałem na sylaby zaczynając od krótkich dwu sylabowych wyrazów. Zadaniem dziecka jest je scalić np.: ko – tek, to kotek, za-ją-czek ,to zajączek.... Stopniowo przechodzimy do 3,4 ... sylabowych wyrazów gdy dziecko radzi sobie z krótkimi.

Wyodrębnianie głosek w słowach, ( analiza głoskowa ) zaczynając od sylab i wyrazów dwugłoskowych np.: ma, ta, ul, As….(dziecko wymienia głoski w wyrazie)

Wyszukiwanie słów na podaną głoskę. Np.: a – arbuz, k – kurczak, m – mama…, z- zając itp.