Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat kompleksowy: Zabawy matematyczne

Zabawa ,,Witamy swoje palce” – przeliczanie palców obu rąk poprzez dotyk o policzek (po kolei oraz wspak)

Zabawa ,,Grające guziki”(mogą to być dowolne liczmany) rodzic odwraca się tyłem do dziecka, wrzuca guziki np. do miski, dzieci liczą dźwięki i pokazują tyle samo palców.

,,Ile mam w drugiej dłoni?” – chowamy w obu dłoniach do10 liczmanów (guziki lub inne), pokazujemy zawartość jednej dłoni. Zadaniem dzieci jest policzyć
w pamięci ile liczmanów znajduje się w drugiej dłoni.
,,Marsz pod dyktando” - poruszanie się w przestrzeni według poleceń
(przód, tył, lewa, prawa, góra, dół)
„Zabawy na dywanie – układanie guzików” (lub innych liczmanów)zgodnie z instrukcją:
- na środku połóż 1 czerwony guzik
- w lewym górnym rogu połóż 1 niebieski guzik
-w lewym dolnym rogu połóż 1 zielony guzik
-w prawym górnym połóż 1 żółty guzik
-w prawym dolnym 1 biały guzik
-na dole między zielonym, a białym połóż 1 żółty guzik
-na górze między niebieskim, a żółtym połóż 2 białe guziki
-po lewej stronie czerwonego połóż 1 żółty
-po prawej stronie czerwonego połóż 1 zielony guzik

Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

„Małe pogaduchy” – rozwijanie rozpoczętej myśli:

  • Wiosna sprawia, że…..
  • Wiosenna pogoda jest…..
  • Spacerując wiosną można zobaczyć…….

Zagadki o wiośnie-spróbujcie odgadnąć

Niedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem... (przebiśnieg).
Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną (bazie).
Lecę, będę w czasie krótkim, czy gotowe nasze budki? (szpak).
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce (biedronka).
Powiem po prostu, nie zawile, skromny, lecz piękny jest... (zawilec).
Wrócił zza morza, chodzi po błocie w czerwonych butach, biały pan...(bociek).
Ulepiła nad oknem swego gniazdka połowę, a już ćwierka wesoło, że mieszkanie gotowe (jaskółka).

Zwykle złote, białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi te kwiaty marcowe (krokusy).
Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba).
Nadchodzi po zimie, zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku? (wiosna).

Inscenizacja opowiadania „ Zielona żabka” B. Forma. - w wykonaniu nauczyciela.
„ Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jak powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.
W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wokół zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.”
- rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania - zwrócenie uwagi na ubarwienie niektórych zwierząt w przyrodzie jako
forma kamuflażu ,ochrony przed wrogiem.

Zabawa ruchowa: „ Gra w zielone”.
na hasło: zielony! – szukają czegoś zielonego i dotykają tego. Na dźwięk muzyki –wracają do koła i maszerują dalej. Jeżeli N. wypowie inny kolor, dzieci zatrzymują się bez ruchu.

„Zaczarowane zielone pudełko”.
- Spójrz na to pudełko..., jest całe zielone... powiem Ci, że ono jest zaczarowane... co w nim może być...? –nie wiem... Zajrzyj do niego. (dziecko nic nie znajduje – pudełko jest puste.)
- Jak myślisz ? Co mogłoby się znaleźć w tym zielonym pudełku?- ( burza mózgów)

Malowanie farbami na temat: „ Co mogłoby być w zielonym pudełku?”-proszę namalujcie i zatrzymajcie prace. Kiedy wrócimy do przedszkola opowiemy sobie o swoich pomysłach.