KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Temat kompleksowy: Zabawy matematyczne

Zabawa ,,Witamy swoje palce” – przeliczanie palców obu rąk poprzez dotyk o policzek (po kolei oraz wspak)

Zabawa ,,Grające guziki”(mogą to być dowolne liczmany) rodzic odwraca się tyłem do dziecka, wrzuca guziki np. do miski, dzieci liczą dźwięki i pokazują tyle samo palców.

,,Ile mam w drugiej dłoni?” – chowamy w obu dłoniach do10 liczmanów (guziki lub inne), pokazujemy zawartość jednej dłoni. Zadaniem dzieci jest policzyć
w pamięci ile liczmanów znajduje się w drugiej dłoni.
,,Marsz pod dyktando” - poruszanie się w przestrzeni według poleceń
(przód, tył, lewa, prawa, góra, dół)
„Zabawy na dywanie – układanie guzików” (lub innych liczmanów)zgodnie z instrukcją:
- na środku połóż 1 czerwony guzik
- w lewym górnym rogu połóż 1 niebieski guzik
-w lewym dolnym rogu połóż 1 zielony guzik
-w prawym górnym połóż 1 żółty guzik
-w prawym dolnym 1 biały guzik
-na dole między zielonym, a białym połóż 1 żółty guzik
-na górze między niebieskim, a żółtym połóż 2 białe guziki
-po lewej stronie czerwonego połóż 1 żółty
-po prawej stronie czerwonego połóż 1 zielony guzik

Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

„Małe pogaduchy” – rozwijanie rozpoczętej myśli:

  • Wiosna sprawia, że…..
  • Wiosenna pogoda jest…..
  • Spacerując wiosną można zobaczyć…….

Zagadki o wiośnie-spróbujcie odgadnąć

Niedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem... (przebiśnieg).
Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną (bazie).
Lecę, będę w czasie krótkim, czy gotowe nasze budki? (szpak).
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce (biedronka).
Powiem po prostu, nie zawile, skromny, lecz piękny jest... (zawilec).
Wrócił zza morza, chodzi po błocie w czerwonych butach, biały pan...(bociek).
Ulepiła nad oknem swego gniazdka połowę, a już ćwierka wesoło, że mieszkanie gotowe (jaskółka).

Zwykle złote, białe albo fioletowe, wychodzą spod ziemi te kwiaty marcowe (krokusy).
Skaczę po łące, pływam w wodzie, żyję z bocianem w ciągłej niezgodzie (żaba).
Nadchodzi po zimie, zielony dywan ściele wokół. Czy znasz imię tej pory roku? (wiosna).

Inscenizacja opowiadania „ Zielona żabka” B. Forma. - w wykonaniu nauczyciela.
„ Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jak powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.
W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami. We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wokół zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.”
- rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania - zwrócenie uwagi na ubarwienie niektórych zwierząt w przyrodzie jako
forma kamuflażu ,ochrony przed wrogiem.

Zabawa ruchowa: „ Gra w zielone”.
na hasło: zielony! – szukają czegoś zielonego i dotykają tego. Na dźwięk muzyki –wracają do koła i maszerują dalej. Jeżeli N. wypowie inny kolor, dzieci zatrzymują się bez ruchu.

„Zaczarowane zielone pudełko”.
- Spójrz na to pudełko..., jest całe zielone... powiem Ci, że ono jest zaczarowane... co w nim może być...? –nie wiem... Zajrzyj do niego. (dziecko nic nie znajduje – pudełko jest puste.)
- Jak myślisz ? Co mogłoby się znaleźć w tym zielonym pudełku?- ( burza mózgów)

Malowanie farbami na temat: „ Co mogłoby być w zielonym pudełku?”-proszę namalujcie i zatrzymajcie prace. Kiedy wrócimy do przedszkola opowiemy sobie o swoich pomysłach.