Czego się uczyliśmy.
W PAŹDZIERNIKU PROMYCZKI POSZERZAŁY SWOJĄ WIEDZĘ
NA NASTĘPUJĄCE TEMATY :
- Zapasy i smaki jesieni.
- Sztuka bycia razem.
- O czym szumią drzewa ?
- Jesienne strategie zwierząt.
Podczas realizacji powyższych tematów PROMYCZKI rozwijały następujące
kompetencje :
- rozwiązywanie zagadek sensorycznych
- dostrzeganie podobieństw i różnic oraz klasyfikowanie według różnych
kryteriów
- odtwarzanie, przetwarzanie oraz tworzenie rytmów
- rozumienie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
- znajomość zasad higieny związanych zjedzeniem warzyw i owoców
- sprawność manualną
- dokonywanie analizy i syntezy słuchowej zdań i wyrazów
- znajomość zapisu graficznego liter : „l” „L”
- odczytywanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter ( 6-latki )
- przeliczanie i porównywanie liczby elementów zbiorów
- rozpoznawanie modeli monet 1 – i 2 – złotowych
- znajomość zapisu graficznego cyfry 2
- poszerzanie wiedzy na temat pracy rolnika,. ogrodnika i sadownika
- znajomość etapów rozwoju rośliny od nasienia do owocu
- myślenie skojarzeniowe
- dostrzeganie pozytywnych i negatywnych zachowań w najbliższym otoczeniu
- czytanie obrazów i nazywanie symboli
- poprawne formułowanie wypowiedzi ustnych
- znajomość urządzeń posiadających ekran
- dostrzeganie zagrożeń płynących z nadmiernego korzystania z mediów
- znajomość zapisu graficznego liter : „e” „E”
- dzielenie prostych wyrazów na sylaby
- wyodrębnianie w wyrazach głoski w nagłosie i wygłosie
- kodowanie i dekodowanie informacji
- tworzenie rymów
- znajomość zapisu graficznego cyfry 3
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi , rozpoznawanie
cyfr 1- 3
- kreślenie kształtów znanych liter i cyfr ( 6-latki )
- nazywanie i rozpoznawanie wartości , takich jak szacunek
- rozpoznawanie i nazywanie ptaków, które zostają w Polsce na zimę i tych,
które odlatują do ciepłych krajów
- układanie kompozycji z figur geometrycznych
- eksperymentowanie z dźwiękiem, rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej
- łączenie podpisów z obrazkami ( czytanie globalne )
- rozpoznawanie i nazywanie mieszkańców lasu
- znajomość zasad zachowania w lesie
- znajomość zapisu graficznego liter : „l” „L”
- sprawność grafomotoryczną
- wyodrębnianie głosek w wyrazach ( 6-latki )
- rozpoznawanie i nazywanie niektórych drzew iglastych i liściastych oraz ich
owoców i nasion
- uważne słuchanie tekstu i odpowiadanie na pytania do niego
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
- znajomość pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia
- rozróżnianie zdań prawdziwych od fałszywych
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych i ich kryjówek
- znajomość obrazu graficznego liter : „i” „I”
- czytanie krótkich tekstów wyrazowo – obrazkowych ( 6-latki )
- rozumienie pojęcia „para”
- tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności
- dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- gra na instrumentach muzycznych.
Podczas codziennych zajęć dydaktyczno – wychowawczych PROMYCZKI
utrwalają poznane litery poprzez wyszukiwanie ich w wizytówkach ze swoimi imionami lub podczas układania obrazu graficznego liter z użyciem „skarbów
jesieni”.
W październiku PROMYCZKI wzięły udział w akcji Ministerstwa Edukacji
i Nauki „SZKOŁA PAMIĘTA”, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę pielęgnowanie pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności.
W ramach realizacji akcji odbyły wycieczkę na Cmentarz Stary w Radomsku, gdzie
zapaliły znicze i złożyły kwiaty na Grobie Nieznanego Żołnierza oraz uczciły minutą
ciszy pamięć poległych żołnierzy.
14 października PROMYCZKI wraz z grupą MOTYLKÓW przygotowały uroczystą akademię z okazji Dnia Edukacji Narodowej.