Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Czego się uczyliśmy.

W  PAŹDZIERNIKU  PROMYCZKI  POSZERZAŁY  SWOJĄ  WIEDZĘ

NA  NASTĘPUJĄCE  TEMATY  :

 

  1. Zapasy i smaki jesieni.
  2. Sztuka bycia razem.
  3. O czym szumią drzewa ?
  4. Jesienne strategie zwierząt.

 

Podczas realizacji powyższych tematów PROMYCZKI rozwijały następujące

kompetencje :

 

  • rozwiązywanie zagadek sensorycznych
  • dostrzeganie podobieństw i różnic oraz klasyfikowanie według różnych

kryteriów

  • odtwarzanie, przetwarzanie oraz tworzenie rytmów
  • rozumienie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
  • znajomość zasad higieny związanych zjedzeniem warzyw i owoców
  • sprawność manualną
  • dokonywanie analizy i syntezy słuchowej zdań i wyrazów
  • znajomość zapisu graficznego liter : „l” „L”
  • odczytywanie sylab i krótkich wyrazów z poznanych liter ( 6-latki )
  • przeliczanie i porównywanie liczby elementów zbiorów
  • rozpoznawanie modeli monet 1 – i 2 – złotowych
  • znajomość zapisu graficznego cyfry 2
  • poszerzanie wiedzy na temat pracy rolnika,. ogrodnika i sadownika
  • znajomość etapów rozwoju rośliny od nasienia do owocu
  • myślenie skojarzeniowe
  • dostrzeganie pozytywnych i negatywnych zachowań w najbliższym otoczeniu
  • czytanie obrazów i nazywanie symboli
  • poprawne formułowanie wypowiedzi ustnych
  • znajomość urządzeń posiadających ekran
  • dostrzeganie zagrożeń płynących z nadmiernego korzystania z mediów
  • znajomość zapisu graficznego liter : „e” „E”
  • dzielenie prostych wyrazów na sylaby
  • wyodrębnianie w wyrazach głoski w nagłosie i wygłosie
  • kodowanie i dekodowanie informacji
  • tworzenie rymów
  • znajomość zapisu graficznego cyfry 3
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi , rozpoznawanie

          cyfr 1- 3

  • kreślenie kształtów znanych liter i cyfr ( 6-latki )
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości , takich jak szacunek
  • rozpoznawanie i nazywanie ptaków, które zostają w Polsce na zimę i tych,

           które odlatują do ciepłych krajów

  • układanie kompozycji z figur geometrycznych
  • eksperymentowanie z dźwiękiem, rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej
  • łączenie podpisów z obrazkami ( czytanie globalne )
  • rozpoznawanie i nazywanie mieszkańców lasu
  • znajomość zasad zachowania w lesie
  • znajomość zapisu graficznego liter : „l” „L”
  • sprawność grafomotoryczną
  • wyodrębnianie głosek w wyrazach ( 6-latki )
  • rozpoznawanie i nazywanie niektórych drzew iglastych i liściastych oraz ich

          owoców i nasion

  • uważne słuchanie tekstu i odpowiadanie na pytania do niego
  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
  • znajomość pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia
  • rozróżnianie zdań prawdziwych od fałszywych
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt leśnych i ich kryjówek
  • znajomość obrazu graficznego liter : „i” „I”
  • czytanie krótkich tekstów wyrazowo – obrazkowych ( 6-latki )
  • rozumienie pojęcia „para”
  • tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności
  • dokonywanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
  • gra na instrumentach muzycznych.

 

Podczas codziennych zajęć dydaktyczno – wychowawczych  PROMYCZKI

utrwalają poznane litery poprzez wyszukiwanie ich w wizytówkach ze swoimi imionami lub podczas układania  obrazu graficznego liter z użyciem  „skarbów

jesieni”.

W październiku PROMYCZKI  wzięły udział w akcji Ministerstwa Edukacji

i Nauki  „SZKOŁA  PAMIĘTA”, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzebę pielęgnowanie pamięci o bohaterach naszej wolności, szczególnie tych, którzy są związani z historią danego miejsca, regionu, społeczności.

W ramach realizacji akcji odbyły wycieczkę na Cmentarz Stary w Radomsku, gdzie

zapaliły znicze i złożyły kwiaty na Grobie Nieznanego Żołnierza oraz uczciły minutą

ciszy pamięć poległych żołnierzy.

14 października PROMYCZKI wraz z grupą MOTYLKÓW przygotowały uroczystą akademię z okazji Dnia Edukacji Narodowej.