Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie.

Witam wszystkie Modraczki. Zapraszam na wycieczkę na wieś. Tam poznamy zwierzęta z wiejskiego podwórka, ich zwyczaje i zabawy.

Zagroda

,, Zwierzęta na wiejskim podwórku.”

Rodzic pokazuje dziecku obrazki zwierząt żyjących na wsi i w zoo.                                                                                   

Pokazuje obrazek zwierzęcia, dzieci podają jego nazwę i odpowiadają na pytanie: Czy to zwierzę żyje na wiejskim podwórku?

  Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej ,, Nauka pływania’’.

 Mały kaczorek Ptaś był najlepszym pływakiem na całym podwórku. Nawet kiedy spał, przez sen przebierał nóżkami jakby pływał w stawie. Nie musiał chodzić na basen ani brać lekcji pływania, bo gdy tylko wykluł się z jajka, od razu wskoczył do miski z wodą i zanurkował. Kaczorek myślał, że wszystkie zwierzęta są dobrymi pływakami: konie, psy, koty, krowy, świnie, króliki, a przede wszystkim kury. Pewnego dnia Ptaś ogłosił zawody pływackie w stawie nieopodal domu. Okazało się, że chętne do pływania były zwierzęta: pies Merduś, dwie kaczki bliźniaczki i żaba Kumcia.                                

– Jak to? – zdziwił się kaczorek Ptaś.                                                                                                                                 

– A dlaczego nie przyszły świnki?                                                                                                                                        

– Świnki wolą kąpać swoje ryjki w korytku – wyjaśnił pies.                                                                                            

– A konie i krowy?                                                                                                                                                                   

– One wolą brać prysznic na łące w czasie deszczu.                                                                                                                   

– A króliki i koty? – dopytywał się Ptaś.                                                                                                                             

– Uciekają na samą myśl o pływaniu w wodzie.                                                                                                                     

– Całe szczęście, że jest chociaż kurczak – powiedział kaczorek, widząc stojącego nieopodal kurczaczka Pazurka.                                                                                                                                      

– Ale ja tylko przyszedłem popatrzeć… – szepnął kurczak.                                                                                                   

– Jak to? Nie chcesz zdobyć pierwszego miejsca w pływaniu? – zdziwił się Ptaś.                                                      

– Chciałbym, ale… kurczaczki i kurki nie potrafią pływać.                                                                                                   

– Ja potrafię! – pisnęła żaba Kumcia, zakładając na głowę czepek kąpielowy.                                                                

– Umiem pływać żabką, delfinem, kraulem i pieskiem – pochwaliła się.                                                                    

– Pieskiem to pływam ja! – oburzył się Merduś.                                                                                                 

Kaczorek Ptaś nie mógł uwierzyć, że kurczaki nie znają się na pływaniu.                                                                     

– Zaraz cię nauczę – powiedział i pokazał Pazurkowi, jak przebierać nóżkami i jak machać skrzydełkami.                                                                                                                                                                               

– A teraz wskakuj do stawu i pamiętaj, dziób unoś nad wodą!                                                                                    

– Mama mi mówiła, żebym nigdy nie wchodził sam do wody – powiedział kurczaczek.                                               

– Eee tam, przecież nie jesteś tu sam, zobacz, ilu nas jest.                                                                                              

– Ale ja się boję…                                                                                                                                                                      

– Nie bądź tchórzem.                                                                                                                                                                

– Dajmy mu spokój – powiedział pies. – Ma prawo się bać.                                                                                                   

– Merduś ma rację – powiedziała żaba Kumcia. – Niech kurczak stoi i patrzy.                                                                    

– Wszystkie ptaki to superpływaki! – stwierdził rozgniewany kaczorek i chciał wepchnąć kurczaczka na siłę do wody.

Na szczęście w pobliżu przechadzała się pani Gęś i w porę zauważyła niebezpieczeństwo. Osłoniła kurczaczka swoim białym skrzydłem i powiedziała:                                                            

– Nie można nikogo do niczego zmuszać ani wpychać na siłę do wody. Pazurek mógłby się utopić! Rozumiesz, że to niebezpieczne?                                                                                                                          

- Tak…                                                                                                                                     

– Czy ty, Ptasiu, umiesz latać tak wysoko jak orły?                                                                                                                

– Nie…                                                                                                                                                                                         

– A gdyby orzeł chciał cię zepchnąć z wysokiej skały, żeby sprawdzić, czy umiesz latać, to jak byś się czuł?                                                                                                                                                                                             

– Bałbym się.                                                                                                                                                                           

– No widzisz. Jedni potrafią świetnie pływać, inni latać, ale nikt nie umie wszystkiego.                                             

– Przepraszam – szepnął zawstydzony Ptaś.                                                                                                                      

– Brawo. To jest właśnie to, czego warto nauczyć wszystkich: słowa przepraszam.

  Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania. Rodzic zadaje pytania:                                                             

− Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie?                                                                                                                       

− Dlaczego nie wszystkie zwierzęta chciały brać w nich udział?                                                                                   

− Kogo kaczorek Ptaś chciał nauczyć pływać?                                                                                                                      

− Jak oceniacie zachowanie kaczorka?                                                                                                                                  

− Co powiedziała pani Gęś, osłaniając kurczaczka?                                                                                                              

− Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać?

 Rodzic przypomina, że nikt nie umie wszystkiego, ale każdy z nas potrafi robić coś bardzo dobrze. Można prosić aby dziecko powiedziało, co dobrze potrafi robić. Jeśli dziecko nie potrafi samo ocenić, rodzic może pomóc określając mocne strony dziecka.

Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki ,,Wiosna na wsi” (sł. i muz. B. Forma)

Piosenka "Wiosna na wsi"

Zabawa ortofoniczna,, Mów jak ja”

Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko),          a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

Ćwiczenia słuchowe ,,Jakie to zwierzę?’’

Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).

 Rysowanie wybranych zwierząt albo lepienie z plasteliny  na temat:,, Mieszkańcy wiejskiego  podwórka’’.  Plastelina, małe koraliki do wykonania oczu, przykrywka od pudełka kartonowego, np. po papierze ksero lub po butach. Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.

Pracami swoich dzieci możecie Państwo pochwalić się na stronie Modraczków !!!

Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurki trzy’’ (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).  

Piosenka "Kurki trzy"                                                                                            

Dziecko słucha piosenki i maszeruje.

,,Wyszły w pole kurki trzy                                                                                                                                                       

 i gęsiego sobie szły.                                                                                                                                           

Pierwsza z przodu,                                                                                                                                                                         

 w środku druga,                                                                                                                                                                    

 trzecia z tyłu, oczkiem mruga.                                                                                                                                                 

I tak sobie kurki trzy                                                                                                                                                              

 raz, dwa, raz, dwa w pole szły!’’

Utrwalanie kształtu koła.

Kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe koła czerwone wycięte z kolorowego papieru. Dziecko otacza kształt każdego koła palcem. Rodzic przypomina o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dziecko porównuje wielkość kół, liczy je i określa, ile jest kół każdej wielkości. Wskazuje koła, których jest najmniej.

 Praca plastyczna ,,Kolorowy kogut’’ (origami). Zdjęcie przykładowe

Kogut z origami

Dla dziecka: koła origami z poprzedniego zadania, klej, kolorowa kartka A4, kredki.                                 

Rodzic pokazuje, w jaki sposób wykonać koguta. Dziecko kolejno powtarza jego czynności. Składają duże koło na pół i przyklejają je na środku kartki. Jedno średnie koło przyklejają jako głowę, a pozostałe składają na pół i przyklejają na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła składają na pół i przyklejają jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysowują oko i nogi koguta. Mogą dorysować płot, na którym siedzi kogut.

Prace dzieci można pokazać kolegom !!!

Ćwiczenia ortofoniczne z głoską g na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Marsz dla wiosny.      

Głoska g jest głoską tylnojęzykową, powstaje przez uniesienie i zwarcie tylnej części języka do podniebienia miękkiego. Jeśli rodzic zauważy, że dziecko zamienia głoskę g na głoskę d lub ją opuszcza, należy skierować je do logopedy.

Rodzic prezentuje wiersz i pyta dziecko: 

- Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę?

- W jaki sposób to robiły?                                                                                                                                                             

- Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment:

- Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?

,, Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.  

Idą zgodnie i gęgają,

za swą mamą powtarzają.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?                                                                                                                        

Mama gąska zagęgała,                                                                                                                                                                        

 bo przywitać wiosnę chciała.                                                                                                                                               

Małe gąski też gęgały, wiosnę także witać chciały.                                                                                                              

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?                                                                                                               

Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską.                                                                                                 

Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale!                                                                                                                    

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?                                                                                                                         

Nawet kotka, choć ciut głucha,                                                                                                                                                     

też muzyków chce posłuchać.                                                                                                                                                                                  

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?’’

Rozwiązywanie zagadek.

  1. Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
  2. Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)
  3. Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
  4. Znosi jajka i choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
  5. To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

Zapraszam teraz do obejrzenia prezentacji:

"Zwierzęta na wsi"