Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie c.d.

Witamy wszystkie dzieciaki i zapraszam do zabawy z matematyką.

 

Realizacja podstawy programowej (zadania do wyboru, można wybrać najciekawsze dla dziecka zadanie, nie trzeba realizować wszystkich))

 

Temat: „Dziecięca matematyka”- wg programu E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

Cele główne:

  • Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku.
  • Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.
  • Kształcenie umiejętności liczenia obiektów niewidocznych i określanie ich liczby.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego.

 

 

  1. Zabawa matematyczna-”Witajcie palce”

Witamy swoje palce” – Rodzic mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę 

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

  1. „Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację.

Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

3.Matematyczne zagadki” – dzieci siedzą w półkolu, R. rozkłada kartoniki oznaczone cyframi od 1 do 9, z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje R. kartonik z odpowiednią cyfrą. R. odczytuje zagadkę, dziecko podają odpowiedź. Następnie dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje oczka i przelicza i podaje kartonik z odpowiednią cyfrą, rozwiązują zagadki podane przez Rodzica.

Teksty zagadek do wydruku lub napisania samemu:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

10) Ile dni ma tydzień?

11) Ile to jest 5i 2 i3?

12) Ile mama powinna kupić lizaków, jeśli czeka na nią w domu 4 dzieci?

 

4.Dodawanie i odejmowanie do 10, ustalenie stałej liczby.

Dziecko zabiera z pojemnika 10 klocków (mogą być guziki) i dzieląc je na dwie części (np.7 i 3) chowa w dłoniach za plecami. Na polecenie rodzica wystawia przed siebie jedną dłoń i pokazuje rodzicowi ile ma w niej klocków. Rodzic odgaduje ile dziecko ma klocków w drugiej dłoni, a dziecko zastanawia się jak rodzic to obliczył i podaje sposób.

5.Zabawa "Maszyna matematyczna" (można wspólnie skonstruować maszynę matematyczną)
Nauczyciel pokazuje dziecku np. 5 klocków, wkłada je do maszyny(np. pudełka, worka) włącza  i wyjmuje 7 klocków. Pyta dziecka co się zmieniło? Zadanie dziecka polega na ustalaniu zmian jakie zachodzą w maszynie i nazwaniu ich (przybyło, ubyło, maszyna dodała…). Zabawę powtarzamy kilkakrotnie dodając i odejmując klocki


6.Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek
Rodzic mówi:
Teraz będziemy liczyć na klamerkach. Dziecko stara się liczyć  samodzielnie.
- przypnij sześć klamerek i jeszcze cztery klamerki… Pokaż… Policz… Ile masz razem?
- masz dziesięć przypiętych klamerek, zdejmij dwie… Ile pozostało?
- do paska przypiąłeś dziesięć klamerek, ma ci zostać pięć… Ile zdjąłeś?


Część zadania dla dzieci dobrze radzących sobie z dodawaniem i odejmowaniem
(nie obowiązkowa)
 Dodawanie po kilka i odejmowanie po kilka - po dwie, po trzy, po pięć
Będziemy przypinać klamerki… Najpierw dwie potem dwie, potem jeszcze dwie. Proszę przypiąć klamerki i policzyć ile jest razem…Odejmujemy. Jest sześć klamerek. Odjąć dwie... Ile zostało?... Odjąć dwie ile zostało?.. Odjąć dwie ile zostało?

 

  1. Układanie i rozwiązywanie zadań matematycznych.

    Autobusem jechało 8 pasażerów, na przystanku wsiadło 6. Ilu pasażerów jedzie autobusem?

    Po morzu pływało 10 statków, do portu wróciło 7 statków. Ile statków pływa dalej?

 

Na gałęzi siedziało 6 wróbli, odleciały 2. Ile wróbli zostało?

 

Rodzic samodzielnie może tworzyć podobne zadania .

 

 

                                                                           Miłej zabawy

Polecamy również:

Zabawy grafomotoryczne.