Zdalne nauczanie.
DZIEŃ 1 - WTOREK 06.04.2021
FILM EDUKACYJNY „PTAKI”
- Dziecko ogląda film i stara się zapamiętać jak najwięcej wiadomości o ptakach.
- Po obejrzeniu filmu dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :
- Dlaczego ptaki potrafią latać ? ( są lekkie, mają skrzydła, mają ciało pokryte piórami, maja doskonały wzrok i słuch )
- Jak rozmnażają się ptaki ? ( przez składanie jaj, które wysiadują, by wykluły się z nich młode ptaki nazywane pisklętami )
- Czym odżywiają się ptaki ? ( ziarna, owady, rośliny, owoce, nektar z kwiatów, małe zwierzęta i ryby )
- Które ptaki możemy spotkać w mieście ? ( gołąb, wróbel, kruk )
- Które ptaki możemy spotkać na wsi ? ( kura, kogut, indyk, gęś )
- Które ptaki możemy spotkać nad stawem ? ( kaczka, łabędź, czapla )
- Które ptaki możemy spotkać w lesie ? ( dzięcioł, sowa )
- Które ptaki możemy spotkać na łące ? ( bocian )
- Które ptaki zostają w Polsce na zimę ? ( wróbel, sroka, sikorka, gołąb, kawka, kaczka, łabędź, dzięcioł, wrona )
- Które ptaki odlatują na zimę i wracają wiosną do Polski ? ( bocian, jaskółka, skowronek, kukułka, słowik, dudek )
- Które ptaki przylatują na zimę z innych krajów do Polski ? ( gil )
SPACER
1.Dziecko wraz z rodzicem idzie do parku lub własnego ogrodu i obserwuje zachowanie ptaków.
2. Dziecko rozpoznaje i nazywa różne gatunki ptaków, np. : wróbel, gołąb, wrona, kaczka, łabędź.
ZADANIA W KARTACH PRACY
- Karty pracy 4-latki (zielona książka) cz. 2, strony : 25, 26
- Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4, strony : 44, 45, 46, 47
DZIEŃ DRUGI - ŚRODA 07.04.2021.
FILM EDUKACYJNY „BOCIANY NA PODLASIU”
1.Dziecko ogląda film i stara się zapamiętać jak najwięcej wiadomości na temat życia bocianów.
2. Po obejrzeniu filmu dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :
- Gdzie bocian spędził zimę ? ( Afryka )
- Co robi bocian, gdy zbliża się wiosna ? ( wraca do Polski, naprawia gniazdo, składa w nim jaja, wysiaduje jaja, karmi i uczy latać wyklute z jaj małe bociany )
- Z czego bocian buduje gniazdo ? ( patyki, ziemia, szmatki )
- Kto to jest ornitolog ? ( osoba, która zajmuje się badaniem życia ptaków )
BUDOWA BOCIANA
- Dziecko ogląda zdjęcie bociana. Wskazuje i nazywa części jego ciała oraz określa ich wygląd, np. : głowa – mała, dziób – długi i czerwony, skrzydła – duże itd....
PRACA PLASTYCZNA „BOCIAN W GNIEŹDZIE”
Do wykonania pracy potrzebne będą :
- 4 okrągłe płatki kosmetyczne lub kółka wycięte z białego kartonu
- długi patyczek do szaszłyków lub inny cienki patyk
- kawałek czerwonego kartonu na dziób i czarnego na skrzydła bociana ( jeśli nie ma kolorowych kartonów można pokolorować biały )
- rolka po papierze toaletowym lub kawałek kartonu sklejony w rolkę
- sztuczne sianko lub pocięte cienkie paski gazety zwinięte w gniazdko
- klej i nożyczki
- czerwona farba lub mazak do pomalowania patyczka
- brązowa farba lub mazak, ewentualnie kredka do pomalowania rolki
- czarny mazak do robienia wzoru na rolce
INSTRUKCJA wykonania i zdjęcie przykładowej PRACY :
ZADANIA W KARTACH PRACY
Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strony : 42,43
DZIEŃ TRZECI - CZWARTEK 08.04.2021.
PIOSENKA „BOCIAN I ŻABY”
1.Dziecko osłuchuje się z melodią i słowami piosenki.
2. Dziecko z pomocą rodzica stara się nauczyć tekstu piosenki na pamięć.
3. Dziecko śpiewa piosenkę samodzielnie lub z razem z rodzicem.
4. Dziecko bawi się przy piosence naśladując ruchy bociana ( lot bociana, stanie na jednej nodze, wymawiając zgłoski : kle, kle, kle,kle ) oraz żabki ( skoki żaby, przestraszona żaba chowa się przed bocianem, wymawiając zgłoski : kum, kum, kum, kum ) .
TEKST PIOSENKI ( powtarza się 3 razy, w każdej zwrotce taki sam ) :
Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to ? Co to ? Bocian żabki woła.
Przyfrunął na łąkę. Przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze. ) 2 razy
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop ! Hop ! Hop ! Hop ! W trawę uciekały.
BUDOWA JAJKA
1.Dziecko wraz z rodzicem ogląda poniższe zdjęcie jaka i wskazuje kolejno elementy, z których się ono składa : skorupka, białko, żółtko.
2.Dziecko wykonuje eksperyment – rozbija jajko kurze do miseczki i nazywa jego części podobnie, jak na zdjęciu : skorupka, białko żółtko.
3. Rodzic informuje dziecko o korzyściach zdrowotnych wynikających z jedzenia jajek : zawierają dużo witamin, poprawiają wzrok i chronią oczy przed chorobami.
4. Dziecko wraz z rodzicem przygotowuje ulubioną potrawę z jajek, np. jajecznica, kogel-mogel. Smacznego :)
ĆWICZENIE MATEMATYCZNE
1.Dziecko ogląda poniższe zdjęcia i przelicza jajka na każdym z nich. Następnie wskazuje zdjęcie, na którym jest więcej jajek i mówi o ile więcej.
2. Dziecko bierze kartkę i rysuje na niej 4 jajka w kolejności od najmniejszego do największego.
ZADANIA W KARTACH PRACY
Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strona 41
DZIEŃ CZWARTY - PIĄTEK 09.04.2021.
BAJKA „PRZYGÓD KILKA WRÓBLA ĆWIRKA”
1.Dziecko uważnie ogląda bajkę.
2. Po obejrzeniu bajki dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :
- Jakie ptaki odwiedził wróbel Ćwirek ? ( bocian, kaczka, kaczka gągol,
- Gdzie miały swoje gniazda ptaki, które spotkał wróbel Ćwirek ? ( bocian – na drzewie, kaczka – w szuwarach nad stawem, kaczka gągol – w dziupli na sośnie )
NIE TYLKO PTAKI WYKLUWAJĄ SIĘ Z JAJEK
- Dziecko ogląda poniższe zdjęcia i nazywa zwierzęta, które wykluwają się z jajek : ( krokodyl, wąż, żółw )
JAJA PTAKÓW SĄ RÓŻNEJ WIELKOŚCI I RÓŻNEGO KOLORU
1.Dziecko ogląda z rodzicem poniższe zdjęcie i porównuje wygląd oraz wielkość przedstawionych na nim jaj : strusia, kury, gęsi, przepiórki.
2. Dziecko odpowiada na pytania :
- Czyje jajo jest największe ? ( strusia )
- Czyje jajo jest najmniejsze ? ( przepiórki )
3.Dziecko wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem na poniższym zdjęciu
INTERAKTYWNA GRA NA PIANINKU ( dla chętnych dzieci )
https://kidmons.com/game/piano-online/
Dziecko podejmuje próbę nauki gry na pianinku piosenki pt. „Kurki trzy”
Wyszły w pole kurki trzy ( tekst )
C C G G A A G ( nuty )
I gęsiego sobie szły
F F E E D D C
Pierwsza przodem w środku druga
G G F F E E D D
Trzecia z tyłu oczkiem mruga
G G F F E E D D
I tak sobie kurki trzy
C C G G A A G
Raz, dwa raz,dwa w pole szły
F F F F D D C
* Realizacja Innowacji Pedagogicznej „W Krainie Muzyki”
ZADANIA W KARTACH PRACY
Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strony : 48, 49