Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zdalne nauczanie.

DZIEŃ  1  -  WTOREK  06.04.2021

FILM  EDUKACYJNY  „PTAKI” 

"Ptaki".

 

  1. Dziecko ogląda film i stara się zapamiętać jak najwięcej wiadomości o ptakach. 
  2. Po obejrzeniu filmu dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :

- Dlaczego ptaki potrafią latać ? ( są lekkie, mają skrzydła, mają ciało pokryte piórami, maja doskonały wzrok i słuch )

- Jak rozmnażają się ptaki ? ( przez składanie jaj, które wysiadują, by wykluły się z nich młode ptaki nazywane pisklętami )

- Czym odżywiają się ptaki ? ( ziarna, owady, rośliny, owoce, nektar z kwiatów, małe zwierzęta i ryby )

- Które ptaki możemy spotkać w mieście ? ( gołąb, wróbel, kruk )

- Które ptaki możemy spotkać na wsi ? ( kura, kogut, indyk, gęś )

- Które ptaki możemy spotkać nad stawem ? ( kaczka, łabędź, czapla )

- Które ptaki możemy spotkać w lesie ? ( dzięcioł, sowa )

- Które ptaki możemy spotkać na łące ? ( bocian )

- Które ptaki zostają w Polsce na zimę ? ( wróbel, sroka, sikorka, gołąb, kawka, kaczka, łabędź, dzięcioł, wrona )

- Które ptaki odlatują na zimę i wracają wiosną do Polski ? ( bocian, jaskółka, skowronek, kukułka, słowik, dudek )

- Które ptaki przylatują na zimę z innych krajów do Polski ? ( gil ) 

                                                   

SPACER                                                                                                                           

1.Dziecko wraz z rodzicem idzie do parku lub własnego ogrodu i obserwuje zachowanie ptaków.

2. Dziecko rozpoznaje i nazywa różne gatunki ptaków, np. : wróbel, gołąb, wrona, kaczka, łabędź.

 

 ZADANIA  W  KARTACH  PRACY

  1. Karty pracy 4-latki (zielona książka) cz. 2, strony : 25, 26
  2. Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4, strony : 44, 45, 46, 47

 

DZIEŃ  DRUGI  -  ŚRODA   07.04.2021.

 

FILM  EDUKACYJNY  „BOCIANY  NA PODLASIU” 

"Bociany na Podlasiu".

1.Dziecko ogląda film i stara się zapamiętać jak najwięcej wiadomości na temat życia bocianów.

2. Po obejrzeniu filmu dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :

- Gdzie bocian spędził zimę ? ( Afryka )

- Co robi bocian, gdy zbliża się wiosna ? ( wraca do Polski, naprawia gniazdo, składa w nim jaja, wysiaduje jaja, karmi i uczy latać wyklute z jaj małe bociany )

-  Z czego bocian buduje gniazdo ? ( patyki, ziemia, szmatki )

-  Kto to jest ornitolog ? ( osoba, która zajmuje się badaniem życia ptaków )  

                                               

BUDOWA  BOCIANA 

  1. Dziecko ogląda zdjęcie bociana. Wskazuje i nazywa części jego ciała oraz określa ich wygląd, np. : głowa – mała, dziób – długi i czerwony, skrzydła – duże itd....

 PRACA  PLASTYCZNA  „BOCIAN  W  GNIEŹDZIE”

Do wykonania pracy potrzebne będą :

- 4 okrągłe płatki kosmetyczne lub kółka wycięte z białego kartonu

- długi patyczek do szaszłyków lub inny cienki patyk

 

- kawałek czerwonego kartonu na dziób i czarnego na skrzydła bociana ( jeśli nie ma kolorowych kartonów można pokolorować biały )                    

- rolka po papierze toaletowym  lub kawałek kartonu sklejony w rolkę

- sztuczne sianko lub pocięte cienkie paski gazety zwinięte w gniazdko

- klej i nożyczki

- czerwona farba lub mazak do pomalowania patyczka

- brązowa farba lub mazak, ewentualnie kredka do pomalowania rolki

- czarny mazak do robienia wzoru na rolce

 

INSTRUKCJA  wykonania i zdjęcie  przykładowej PRACY  :

Bocian-symbol wiosny.

 

ZADANIA  W  KARTACH  PRACY

Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strony : 42,43

 

DZIEŃ  TRZECI  -  CZWARTEK   08.04.2021.

 

PIOSENKA  „BOCIAN  I  ŻABY”

"Bocian i żaby".

1.Dziecko osłuchuje się z melodią i słowami piosenki.

2. Dziecko z pomocą rodzica stara się nauczyć tekstu piosenki na pamięć.

3. Dziecko śpiewa piosenkę samodzielnie lub z razem z rodzicem.

4. Dziecko bawi się przy piosence naśladując ruchy bociana ( lot bociana, stanie na jednej nodze, wymawiając zgłoski : kle, kle, kle,kle ) oraz żabki ( skoki żaby, przestraszona żaba chowa się przed bocianem, wymawiając zgłoski : kum, kum, kum, kum ) .                                           

TEKST  PIOSENKI   ( powtarza się 3 razy, w każdej zwrotce taki sam )  :

 

Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.

Co to ? Co to ?  Bocian żabki woła.

Przyfrunął na łąkę. Przystanął na nodze.

A zielone żabki bały się go srodze. )  2 razy

Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.

Hop ! Hop ! Hop ! Hop ! W trawę uciekały.

 

BUDOWA  JAJKA 

1.Dziecko wraz z rodzicem ogląda poniższe zdjęcie jaka i wskazuje kolejno elementy, z których się ono składa : skorupka, białko, żółtko.

2.Dziecko wykonuje eksperyment – rozbija jajko kurze do miseczki i nazywa jego części podobnie, jak na zdjęciu : skorupka, białko żółtko.

3. Rodzic informuje dziecko o korzyściach zdrowotnych wynikających z jedzenia jajek : zawierają dużo witamin, poprawiają wzrok i chronią oczy przed chorobami.

4. Dziecko wraz z rodzicem przygotowuje ulubioną potrawę z jajek, np. jajecznica, kogel-mogel. Smacznego :)

 

ĆWICZENIE  MATEMATYCZNE

1.Dziecko ogląda poniższe zdjęcia i przelicza jajka na każdym z nich. Następnie wskazuje zdjęcie, na którym jest więcej jajek i mówi o ile więcej.

2. Dziecko bierze kartkę i rysuje na niej 4 jajka w kolejności od najmniejszego do największego.

 

ZADANIA  W  KARTACH  PRACY

Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strona  41

 

DZIEŃ  CZWARTY  -  PIĄTEK   09.04.2021.

 BAJKA  „PRZYGÓD  KILKA  WRÓBLA  ĆWIRKA”

Bajka.

1.Dziecko uważnie ogląda bajkę.

2. Po obejrzeniu bajki dziecko odpowiada na pytania zadawane przez rodzica :

- Jakie ptaki odwiedził  wróbel Ćwirek ?  ( bocian, kaczka, kaczka gągol,

- Gdzie miały swoje gniazda ptaki, które spotkał wróbel Ćwirek ? ( bocian – na drzewie, kaczka – w szuwarach nad stawem, kaczka gągol – w dziupli na sośnie )

 

 NIE  TYLKO  PTAKI  WYKLUWAJĄ  SIĘ  Z  JAJEK

  1. Dziecko ogląda poniższe zdjęcia i nazywa zwierzęta, które wykluwają się z jajek : ( krokodyl, wąż, żółw )    

 

 

JAJA  PTAKÓW  SĄ  RÓŻNEJ  WIELKOŚCI  I  RÓŻNEGO  KOLORU

1.Dziecko ogląda z rodzicem poniższe zdjęcie i porównuje wygląd oraz wielkość przedstawionych na nim jaj : strusia, kury, gęsi, przepiórki.

2. Dziecko odpowiada na pytania :

- Czyje jajo jest największe ? ( strusia )                                                                       

- Czyje jajo jest najmniejsze ? ( przepiórki )     

          

     3.Dziecko wykonuje ćwiczenie zgodnie z poleceniem na poniższym zdjęciu   

                                                              

 

INTERAKTYWNA  GRA  NA  PIANINKU  ( dla chętnych dzieci )

https://kidmons.com/game/piano-online/

Dziecko podejmuje próbę nauki gry na pianinku piosenki pt. „Kurki trzy”         

 

Wyszły     w pole     kurki      trzy     ( tekst )

  C  C         G  G        A  A         G        ( nuty )

I gęsiego       sobie      szły               

F  F  E  E       D  D        C               

Pierwsza     przodem     w środku     druga    

   G  G             F  F             E  E            D  D   

Trzecia      z tyłu        oczkiem      mruga

   G  G         F  F             E  E           D  D  

I tak      sobie     kurki     trzy

C  C       G  G       A  A        G

Raz, dwa     raz,dwa     w pole     szły

    F  F             F  F           D  D        C

 

*  Realizacja  Innowacji  Pedagogicznej  „W  Krainie  Muzyki”

 

 

ZADANIA  W  KARTACH  PRACY

Karty pracy 5-latki (pomarańczowa książka) cz. 4 , strony : 48, 49