Zdalne nauczanie.
1. Jakie to słowo? Rozwiążcie rebus:
wianek | piłka | biedronka | parasol | kanapa | komar |
1 | 2 | 6 | 5 | 3 | 4 |
Podzielcie wyrazy na głoski, wybierzcie z każdego słowa głoskę, którą wskazuje cyfra i napiszcie odpowiadającą jej literę.
2. Posłuchajcie wiersza.
„Przyjście wiosny” J. Brzechwa
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
- „Przyjedzie pewnie furą”…
Jeż się najeżył srodze:
- „Raczej na hulajnodze”…
Wąż syknął:
- „Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.”
Kos gwizdnął:
- „Wiem coś o tym, przyleci samolotem.”
- „Skąd znowu rzekła sroka, ja jej nie spuszczam z oka,
I w zeszłym roku w maju widziałam ja w tramwaju.”
Nieprawda! Wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem!
A ja Wam tu dowiodę, że właśnie samochodem.
- „Nieprawda, bo w karecie!"
- „W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką.”
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiaty z nią się śpieszą,
już kwiaty przed nią rosną
i szumią:
- „Witaj wiosno!”
O czym był wiersz i jakie było zakończenie tej historii ?
3. Wykonajcie zadania w kartach pracy str.66
Pamiętacie, kto w wierszu mówił o hulajnodze ?
Podzielcie słowo hulajnoga na sylaby.
- Jaką głoskę słyszycie na początku?
- Czy znacie inne słowa z głoską „h”?
- Czy domyślacie się już jaką nową literę poznamy?
Wykonajcie zadania w kartach pracy str. 68, 69.
Spróbujcie przeczytać tekst ze str. 70.
4. Wiosenna matematyka – zadania na kartach pracy
Posłuchajcie wyliczanki :
Fiku -miku, fiku -miku,
W stawie pływa żab bez liku.
Jak ta żaba się nazywa,
która kraulem pływa?
5. Nauczcie się tekstu na pamięć i rozwiążcie zadania z str. 71.
6. Teraz będziemy dodawać i odejmować. Wykonajcie działania ze str. 72.
- Posłuchajcie zadania:
Zosia dostała 5 tulipanów, a potem jeszcze 5 żonkili. Ile ma razem wszystkich kwiatów?
7. Wymyślcie własne zadania i działania do ilustracji.
8. Obejrzyjcie znaki kierunkowe na kartach pracy str. 73 i określcie jaki kierunek pokazują poszczególne strzałki. Narysujcie właściwą trasę.