KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Tematyka kompleksowa: "Wielkanoc"

Drodzy Rodzice!

Pani Dyrektor Katarzyna Chybalska zwraca się z prośbą do chętnych Rodziców, aby dzielili się swoimi opiniami, dotyczącymi zdalnego nauczania w grupie, pod numerem telefonu 517 095 045

 

„Wielkanoc” – rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce wiosennej i świątecznej. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

CELE OGÓLNE

– rozwiązywanie zagadek słownych,

– przeliczanie liczb w aspekcie porządkowym, przeliczanie co drugi liczebnik,

– podział wyrazów na sylaby, przeliczanie sylab.

 

Jak nazywa się dzwoneczek w białej spódniczce,

który rośnie tuż pod śniegiem? (przebiśnieg)

Kotki, kotki, o, jak ładnie –

żaden z łodygi cienkiej nie spadnie!

Żaden nie krzyczy, żaden nie drapie,

żaden nie mlaszcze przy jedzeniu.

Nadeszła już wiosna, wszędzie zielono.

A kotki szare i miękkie - będzie z nimi wesoło! (bazie)

Kapryśny kolega wieje wiatrem, kiedy chce.

Raz pada deszczem, a raz śniegiem.

Przynosi wiele zimnych dni,

ale też słonecznych i kolorowych,

co bardzo cieszy wszystkie dzieci. (kwiecień)

Wygląda jak żółta piłeczka,

mieszka w małym domku

bez drzwi i okienek.

W środku jest pewnie ciemno,

więc piszcząca kuleczka chce wyjść już stamtąd

i opuścić na zawsze swój domek. (pisklę w jajku)

 

Ona szybko wydziobuje ziarno,

składa jajka w ukryciu.

On nosi kolorowe pióra,

ma czerwony, karbowany grzebień.

Często siedzi i pieje na płocie.

Powiedz mi szybko, co to za para? (kura i kogut)

  1. 2.Cyfry parzyste i nieparzyste.

Należy wcześniej przygotować 10 różnych pisanek (różne kolory i wzory) oraz kartoniki z cyframi 0-9 i 10

dzieci opisują wskazywane pisanki: Opisz pisankę drugą, piątą, ósmą… itd.

  • Dzieci przeliczają co drugą pisankę, wymieniają liczebniki.
  • Pod pisankami umieszczają kartoniki z cyframi, przypominając sobie, że są to cyfry parzyste.
  • Następnie przeliczają pozostałe pisanki od jednego i umieszczają pozostałe kartoniki z cyframi, ustalają, że są to cyfry nieparzyste.
  1. Utrwalenie liczebników porządkowych. (K.P. 4 s. ( z. 1)

Przeliczanie co drugi liczebnik porządkowy. (K.P. 4 s. 9 z. 2)

  1. 4.Przeliczanie sylab w wyrazach.

Należy zgromadzić ilustracje związane z wiosną i świętami. Dzieci nazywają każdy przedmiot umieszczony na obrazkach. Zabawa polega na przeliczaniu sylab w wyrazach i wskazywaniu odpowiedniej ilustracji. Znowu potrzebne będą kartoniki z cyframi (od 1 do 4), które pokazujemy i odkładamy na podłogę. Pod kartonikiem z liczbą dzieci układają wszystkie wyrazy, których liczba sylab równa się cyfrze na kartoniku. Przykłady wyrazów:

– jednosylabowe: sól, pieprz, noc, pąk

– dwusylabowe: jajko, zając, kurczak, baba, trawa, bazie, kotki, woda, chata, baca, pąki, kura

– trzysylabowe: pisanka, koszyczek, baranek, serwetka, kiełbasa, rzeżucha, gałązki, rolada

– czterosylabowe: koraliki, salaterka, galareta, kalarepa, wazoniki.

Przeliczanie sylab w wyrazie. (K.P. 4 s.9 . z. 3)