Tematyka kompleksowa: Poznajemy tradycje wielkanocne
Drodzy Rodzice!
Pani Dyrektor Katarzyna Chybalska zwraca się z prośbą do chętnych Rodziców, aby dzielili się swoimi opiniami, dotyczącymi zdalnego nauczania w grupie,pod numerem telefonu 517 095 045
TEMATYKA KOMPLEKSOWA: „POZNAJEMY TRADYCJE WIELKANOCNE” na okres : 06.04.2020r. - 10.04.2020r
OPOWIADANIE do przeczytania pt. „ŚWIĘCONKA”.
Przeczytajcie opowiadanie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
- Co to jest „Święconka”?
- Co oprócz pisanek i babki wkładamy do koszyczka ?
- Co symbolizują te pokarmy ?
„W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła,że w domu dzieje są coś niezwykłego.
– Co mogło dziać się w domu? Zajrzała do pokoju.
Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy: mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię.
- Może o mnie zapomnieli ? - pomyślała dziewczynka.
Ania patrzyła co robi jej rodzina : mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła.
Ale gdy zobaczyła ją mama, zaprosiła córeczkę do stołu, zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało i chciała robić to przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata wyjął z szafy koszyk, postawił go na stole I powiedział:
- Najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła.
Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała : co to jest ta święconka. ..??? „
WIELKANOCNE MUZYKOWANIE – zabawy rytmiczne
przy piosence pt.
- Posłuchajcie piosenki i powiedzcie o czym była w niej mowa.
- Weźcie 2 drewniane lub metalowe łyżki i spróbujcie grać na nich podczas refrenu piosenki
- na słowach :"Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne. Pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne. Pisanki, kraszanki całe w ornamentach. Uświetniły nasze wielkanocne święta."
MATEMATYCZNE ZABAWY z PISANKAMI i nie tylko :
- Policzcie pisanki na pierwszym obrazku i wskażcie, które są małe, a które duże.
2. Na drugim obrazku połączcie w pary takie same przedmioty.
3. Narysujcie pisanki i pokolorujcie co drugą :
„SKACZ JAK ZAJĄCZEK” - zabawa ruchowa przy piosence
- Piosenka
ZABAWY LOGOPEDYCZNE
Naśladujcie głosy ptaków i zwierząt na zgłoskach :
ko-ko-ko, pi-pi-pi, bee-bee-bee ( powtórzcie kilka razy )
„WIELKANOCNE KURCZĄTKO” - praca plastyczno – techniczna :
- Odrysujcie kształt koła ( o średnicy około 10 cm ) i obu dłoni.
- Pokolorujcie wszystkie elementy za pomocą farby plakatowej lub kredki w kolorze żółtym.
- Wytnijcie je samodzielnie lub z pomocą rodziców.
- Doklejcie jedną wyciętą dłoń z lewej strony koła, a drugą - z prawej.
- Dorysujcie na kole oczka i dzióbek i kurczątko gotowe :)
BAJKA pt. „Rodzinka Barbie – Zabawa Wielkanoc
- Zaproście wszystkich domowników do wspólnego oglądania.
WIELKANOCNY MAZUREK - pieczenie świątecznego ciasta.
- Upieczcie z mamą mazurka i cieszcie się smakiem Wielkanocy :)
Kochane Koszałki – Opałki
życzymy Wam i Waszym Rodzicom
zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych,
smacznego jajka, mokrego śmigusa dyngusa i bogatego zajączka.
Ściskamy Was mocno - Pani Grażynka i Pani Karolinka : - )