Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka kompleksowa: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

TEMATYKA KOMPLEKSOWA: NIGDY NIE BÓJ SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA

PROPOZYCJE ZADAŃ DO PRACY W DOMU W OKRESIE 14.04.-17.04.2020

Dzień dobry Kochane Dzieci!

 

1.„Co to jest zdrowie? Co to jest choroba?” – burza mózgów .

Ustalenie wspólnie z dzieckiem, co znaczą słowa: „choroba” i „zdrowie” .

 Przykładowe pytania:

– Po czym poznajemy, że jesteśmy chorzy?

– Co należy zrobić, gdy zachorujemy?

– Dlaczego chorujemy?

– Co trzeba robić, żeby nie chorować? (zdrowo jeść, uprawiać sporty, gimnastykować się, itp.)

  1. „Chory kotek” – oglądanie bajki lub odczytanie wiersza:

Bajka "Chory kotek"

Chory kotek

Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,

I przyszedł kot doktor: „Jak się masz, koteczku?”

„Źle bardzo…” − i łapkę wyciągnął do niego.

Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,

I dziwy mu prawi:

„Zanadto się jadło,

Co gorsza nie myszki, lecz szynki i sadło,

Źle bardzo… gorączka! Źle bardzo, koteczku!

Oj! długo ty, długo poleżysz w łóżeczku.

I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta.

Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!”

„A myszki nie można?” − zapytał koteczek.

„Broń Boże! Pijawki i dieta ścisła! Od tego pomyślność w leczeniu zawisła”.

 I leżał koteczek: kiełbaski i kiszki Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.

Patrzcie, jak złe łakomstwo! Kotek przebrał miarę,

Musiał więc, nieboraczek, srogą ponieść karę.

Tak się i z wami dziateczki stać może:

Od łakomstwa strzeż was Boże!

Stanisław Jachowicz

Przykładowe pytania do rozmowy z dzieckiem:

– Co spotkało kotka?

- Kto przyszedł do kotka?

– Dlaczego zachorował?

– Co mu dolegało?

– Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć?

– A Wy, co najbardziej lubicie jeść? Czy to jest zdrowe?

  1. „Zdrowo jem i dużo ćwiczę” – na obrazku są produkty, które możemy zjeść na śniadanie, obiad i kolację. Wskaż te, które są zdrowe.

     

„Gimnastyka” – zabawy ruchowe przy muzyce.

Zdrowy styl życia to ruch. Teraz troszkę się poruszajcie przy muzyce.

 "Głowa, ramiona, kolana, pięty"

  1. „Sałatka owocowa”- wykonanie sałatki owocowej razem z rodzicem. Zwrócenie uwagi na rolę witamin zawartych w owocach i warzywach.

Należy przypomnieć dziecku:

- o umyciu rąk przed wykonaniem posiłku

- o umyciu owoców.

Dziecko wypowiada rytmicznie, tzn. z podziałem na sylaby, nazwy owoców użytych do sałatki.

Smacznego!