Czego się uczymy?
Zrealizowaliśmy następującą tematykę tygodniową zajęć:
1.Jestem w przedszkolu.
Poznajmy się nawzajem.
Nasze emocje.
Nazywamy części ciała.
Nasze zmysły.
Rodzina Treflików.
2.Nasze przedszkole.
Dbamy o porządek.
Zabawy w sali i w ogrodzie.
Nasze zabawki. ( Zapoznanie się ze znakiem graficznym cyfry 1) W łazience.
Kodeks przedszkolaka.
3.Ruch drogowy.
Przechodzimy przez jezdnię.
Bawimy się bezpiecznie.
Numery alarmowe.
Znamy znaki drogowe i figury geometryczne.
Droga do przedszkola.
4.Jesień w parku i w lesie.
Las w mieście.
Drzewa liściaste.
Dary jesieni. (Zapoznanie się ze znakiem graficznym cyfry 2)
W lesie.
Poznajemy drzewa iglaste.
Wiedza, wynikająca z wyżej wymienionej tematyki zajęć, którą dziecko powinno opanować:
1.Potrafi się przedstawić imieniem i nazwiskiem, podać dokładny adres zamieszkania.
2.Potrafi rozpoznać i nazwać emocje.
- Potrafi panować nad swoimi emocjami.
- Przestrzega zasad higieny osobistej.
- Rozpoznaje swoją wizytówkę z imieniem.
- Zna datę swoich urodzin.
- Dzieli słowa na sylaby, tworzy nowe słowa z sylab.
- Precyzyjnie wycina.
- Szybko reaguje na polecenia, aktywnie uczestniczy w zabawie
- Przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi. (W zakresie 10)
- Określa prawa i lewą stronę z perspektywy swojej osoby i osoby będącej naprzeciw.
- Pamięta o właściwej postawie ciała podczas rysownia i innych prac stolikowych.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa.
- Aktywnie uczestniczy w zabawie nie przeszkadzając innym.
- Zna, pisze po śladzie i rozpoznaje wśród innych znaków cyfry 1 i 2
- Wypowiada się pełnymi, poprawnymi pod względem językowym, gramatycznym i artykulacyjnym zdaniami.
- Szuka rymów do podanych słów.
- Precyzyjnie łączy kropki w zadaniach graficznych.
- Zna i przestrzega Kodeksu Przedszkolaka.
- Wie jak należy bezpiecznie przechodzić przez ulicę. Zna podstawowe znaki drogowe.
- Opowiada treść obrazków, potrafi wychwycić podobieństwa i różnice.
- Opowiada treść wysłuchanego opowiadania. Potrafi przewidzieć, jaki może być jego koniec.
23.Zna figury geometryczne, rozpoznaje przedmioty, które mają kształt czterech podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)
- Zauważa zmiany w przyrodzie wraz z aktualną porą roku. Zna kolory jesieni.
- Rozpoznaje liście dębu, klonu, kasztanowca. Nazywa ich owoce tzw. Dary jesieni.
- Wymienia nazwy grzybów jadalnych i trujących.
- Układa rytmy według kodu.
- Wyodrębnia słowa w zdaniach. Określa liczbę słów występujących w zdaniu. Potrafi powiedzieć jak brzmi wyraz pierwszy, trzeci, piąty…
- Określa położenie przedmiotów: na…, pod…, nad…, obok…, po prawej stronie…, po lewej stronie…pomiędzy…
- Reaguje na zmiany tempa i dynamiki (np. podczas zabaw muzyczno-ruchowych)
- Koloruje dokładnie w konturach, wykorzystują całą paletę barw ( Koloruje adekwatnie do rzeczywistości).