Czego się uczymy?
6-latki radośnie powitały nowy rok szkolny 2020/2021. Dzielnie już uczą się i pracują, by nadrobić stracony czas i właściwie przygotować do podjęcia nauki w szkole. Poznały już litery "A" i "O" oraz cyfry 1 i 2. Uczymy się wyodrębniać głoski w prostych wyrazach, ćwicząc tzw. słuch fonematyczny niezbędny w poznawaniu liter (tzw. głoskowanie). Piszą znaki literopodobne, rysują szlaczki, by móc ćwiczyć rączkę wiodącą. Korzystamy z Kart Pracy "Dzieciaki w akcji", które ułatwiają i pomagają zapamiętać, utrwalić i urozmaicić zdobyte wiadomości na zajęciach dydaktycznych. Nadeszła już jesień, a więc tematyka zajęć związana jest z aktualną porą roku. Również jesienne prace plastyczne, które wiszą w holu naszego przedszkola można zobaczyć na poniżej załączonych zdjęciach. Mamy również czas na ciekawą zabawę. 6-latki z niewielką pomocą przyrządziły jesienną sałatkę, a także uczciły Dzień Chłopaka w grupie. Był słodki poczęstunek, pląsy przy muzyce, co można zobaczyć na załączonych zdjęciach.
Poniżej zamieszczamy ciekawy artykuł dla rodzica :
"Terapeuta integracji sensorycznej radzi"
Drodzy Rodzice!
Na skutek nieprawidłowości w rozwoju integracji sensorycznej (czyli współpracy wszystkich zmysłów) dzieci przejawiają bardzo specyficzne, jednocześnie bardzo zróżnicowane problemy w codziennym życiu domowym i przedszkolnym. Nieprawidłowe działanie każdego ze zmysłów i współpracy poszczególnych kanałów zmysłowych, zaburzają:
- procesy poznawcze–problemy w spostrzeganiu, myśleniu, skupianiu uwagi, czytaniu i pisaniu;
- czynności manualne–trudności w rysowaniu, wycinaniu, wiązaniu butów czy zapinaniu guzików;
- rozwój emocjonalny dziecka–narastające problemy owocują niewłaściwym zachowaniem i nieudanymi kontaktami społecznymi; problemy z integracją zmysłów mylone są często z brakiem wychowania, nieposłuszeństwem i niechęcią dostosowywania się do ogólnie przyjętych norm;
- organizację pracy–trudności w organizowaniu własnej pracy i utrzymywaniu porządku w swoim otoczeniu. Dostosowanie się do wymagań otoczenia, w przypadku dzieci, u których integracja zmysłów nie rozwinęła się prawidłowo, jest możliwe tylko wówczas, gdy przejawiane przez nie trudności zostaną właściwie zdiagnozowane i rozpocznie się proces adekwatnych oddziaływań terapeutycznych. Jeśli podejrzewacie u swojego dziecka zaburzenia procesów integracji sensorycznej skorzystajcie ze specjalistycznej pomocy. Terapia SI polega na stopniowym udoskonalaniu tego, co wymaga poprawy. Dzieci uczą się prawidłowego różnicowania bodźców, planowania ruchów ciała, zaczynają akceptować wrażenia, których wcześniej unikały, bardziej rozumieją to, co się z nimi dzieje i lepiej sobie z tym radzą. Zajęcia z terapeutą dają wiele pożądanych efektów. Dzieci nadpobudliwe stają się spokojniejsze, a te, które unikały ruchu, przestają się go obawiać. Zmniejsza się intensywność poszukiwania specyficznych wrażeń lub unikania tych, które są konieczne do prawidłowego rozwoju.