Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Temat: ” Tajemniczy świat owadów latających"

  • „Poznawanie cyklu rozwoju motyla"– słuchanie wiersza Doroty Gellner

"Gąsienica -tajemnica" jako inspiracja do poznania cyklu rozwojowego motyla, odtworzenie kolejności wydarzeń .Rodzic prezentuje dzieciom wiersz, prosząc, by zapamiętały kolejność, w jakiej występują w wierszu gąsienica, poczwarka i motyl. Po wysłuchaniu wiersza i wstępnym ustaleniu kolejności zdarzeń dzieci przechodzą do omówienia cyklu rozwojowego motyla na podstawie ilustracji.

Idzie ścieżką gąsienica,

kolorowa tajemnica.

Krótkich nóżek mnóstwo ma...

Jedną robi nam „pa, pa, pa!'

Do widzenia! Do widzenia!

Czary-mary – już mnie nie ma!

Nitką się owinę cała

i przez zimę będę spała!

Gdy ochłodzi się na dworze,

będę spała, jak w śpiworze

Już się niby nic nie dzieje.

Kokon się na wietrze chwieje...

Gąsienica w środku śpi

i zamknęła wszystkie drzwi.

A na wiosnę - Patrzcie teraz!

Ktoś w kokonie drzwi otwiera!

Macha do nas skrzydełkami...

Kto to jest? Powiedzcie sami.

  • „Kraina literek” – przygotowanie do czytania i pisania, rozpoznawanie małej i wielkiej litery „b”, analiza słuchowa wyrazów z głoską „b” . Rodzic odczytuje nazwy obrazków: biedronka, but, baran, balon, baletnica, burak, banan, ważka, motyl, borsuk, bratek oraz inne zawierające „b” na początku, na końcu lub w środku wyrazu, wyraźnie akcentując głoskę „b”. Prosi o wskazanie głoski, która powtarza się w wyrazach, oraz miejsca, gdzie występuje (w nagłosie, wygłosie, śródgłosie). Następnie prezentuje znak graficzny głoski – literę „b”. Wspólnie z dzieckiem omawia jej wygląd, porównuje do znanych już liter. Dzieci kreślą literę palcami w powietrzu
  • „Lata osa koło nosa” – ćwiczenia grafomotoryczne, doskonalenie sprawności manualnej. Dzieci ruchem ramion, dłoni, a na końcu samymi końcami palców naśladują tor lotu niektórych owadów do celu, np. krążenie muchy nad kanapką, uniki lecącego komara, lot obciążonej pyłkiem pszczoły do ula. Następnie dziecko rysuje na dużych kartkach wybrane tory lotów owadów, wyróżniając każdy innym kolorem kredki. Rodzic zachęca dzieci do kreślenia linii spiralnych.
  • „Pożyteczne owady” – burza mózgów, uświadomienie pożytecznej dla człowieka roli niektórych owadów (np. pszczoły, biedronki), uzasadnianie swojego zdania. Rodzic wygłasza hipotezę: Pszczoły/motyle/biedronki... są pożyteczne. Jeśli dziecko się z nią zgadza, podaje argumenty na jej poparcie, jeśli nie, podaje dowody, że tak nie jest. Jeśli owad zostanie zweryfikowany pozytywnie, dostaje buźkę uśmiechniętą, jeśli nie smutną. Za każdym razem dziecko stara się dowieść swojej racji.
  • „Pszczoła” – praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem rurek od papieru toaletowego, doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności. Dzieci tworzą figurki/sylwety pszczół z rurek po papierze toaletowym i dostępnych materiałów plastycznych. Formują i ozdabiają tułów z odwłokiem, głowę z czułkami oraz skrzydełka. Po skończonej pracy każde dziecko przedstawia swoją pszczołę, wymyślając dla niej imię, np. Maja, Gucio, i opowiadając krótko o preferencjach kwiatowych swojej pszczoły, np. To jest pszczółka Maja, która najbardziej lubi kwiatki w kolorze żółtym. To jest truteń Gucio, on lubi stokrotki.
  • „Kolorowy korowód” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenie w odtwarzaniu sekwencji rytmicznych na konkretach oraz na kartce. Do zadania zostaną wykorzystane klocki w różnych kolorach lub kształtach. Rodzic układa prosty rytm, np. klocek czerwony, niebieski, niebieski, żółty, a dziecko go kontynuuje go, dokładając klocki w odpowiednich kolorach.

 

Wiosenne zadania matematyczne z pomocą Rodzica:

 

 

1. Policz kropki! Dopasuj odpowiednią cyfrę do biedronki

 

 

Biedronki zgubiły kropki. Dorysuj odpowiednią liczbę kropek

 

Dorysuj tyle kropek aby razem było tyle, ile wskazuje cyfra obok

 

 

Dopasuj odpowiednią cyfrę do obrazka: