KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Temat: Dziecięca matematyka

Witam wszystkie dzieciaki i zapraszam do zabawy z matematyką.

Temat: „Dziecięca matematyka”- wg programu E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

Cele główne:

Kształcenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie dostępnym dziecku.

Kojarzenie liczby elementów z jej zapisem graficznym – cyfrą.

Kształcenie umiejętności liczenia obiektów niewidocznych i określanie ich liczby.

Kształtowanie odporności emocjonalnej dzieci i zdolności do wysiłku intelektualnego.

 

1. Zabawa matematyczna -”Witajcie palce”

Witamy swoje palce” – R. mówi rymowankę, a dziecko realizuje jej treść:

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk 
Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec
Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec
Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec 
Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec 
Wszystkie palce gotowe? Tak!
Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

Następnie dziecko przelicza swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

2. „Kapturek myśliciela” – ćwiczenie kinezjologii Dennisona poprawiające koncentrację.

Dziecko chwyta małżowinę uszną kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, masuje delikatnie dwa, trzy razy do góry, odwraca głowę w lewo, następnie w prawo i wykonuje taki sam masaż.

3.”Matematyczne zagadki” – dzieci siedzą w półkolu, R. rozkłada kartoniki oznaczone cyframi od 1 do 9, z drugiej strony napisana jest zagadka. Dziecko wyrzuca kostkę, przelicza liczbę oczek i podaje R. kartonik z odpowiednią cyfrą. R. odczytuje zagadkę, dziecko podają odpowiedź. Następnie dziecko rzuca dwiema kostkami, dodaje oczka i przelicza i podaje kartonik z odpowiednią cyfrą, rozwiązują zagadki podane przez Rodzica.

Teksty zagadek:
1) Jak nazywa się duży palec u dłoni?
2) Wymień dwa pojazdy posiadające tylko dwa koła?
3) Którą dłoń podajemy na powitanie?
4) Ile palców u obu dłoni ma człowiek?
5) Ile dzieci dostanie jabłko jeżeli w koszyku jest ich 6?
6) Jak nazywa się figura geometryczna, która ma wszystkie boki równe?
7) Która z tych liczb jest większa 5 czy 3?
8) Ile to jest razem 3 i 3?
9) Ile boków ma trójkąt?

4.Dodawanie i odejmowanie do 10, ustalenie stałej liczby.

Dziecko zabiera z pojemnika 10 klocków (mogą być guziki) i dzieląc je na dwie części (np.7 i 3) chowa w dłoniach za plecami. Na polecenie rodzica wystawia przed siebie jedną dłoń i pokazuje rodzicowi ile ma w niej klocków. Rodzic odgaduje ile dziecko ma klocków w drugiej dłoni, a dziecko zastanawia się jak rodzic to obliczył i podaje sposób.

5.Zabawa "Maszyna matematyczna" (można wspólnie skonstruować maszynę matematyczną)
Nauczyciel pokazuje dziecku np. 5 klocków, wkłada je do maszyny(np. pudełka, worka) włącza i wyjmuje 7 klocków. Pyta dziecka co się zmieniło? Zadanie dziecka polega na ustalaniu zmian jakie zachodzą w maszynie i nazwaniu ich (przybyło, ubyło, maszyna dodała…). Zabawę powtarzamy kilkakrotnie dodając i odejmując klocki.

6.Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek
Rodzic mówi:
Teraz będziemy liczyć na klamerkach. Dziecko stara się liczyć samodzielnie.
- przypnij sześć klamerek i jeszcze cztery klamerki… Pokaż… Policz… Ile masz razem?
- masz dziesięć przypiętych klamerek, zdejmij dwie… Ile pozostało?
- do paska przypiąłeś dziesięć klamerek, ma ci zostać pięć… Ile zdjąłeś?


Część zadania dla dzieci dobrze radzących sobie z dodawaniem i odejmowaniem
 (nie obowiązkowa)
Dodawanie po kilka i odejmowanie po kilka - po dwie, po trzy, po pięć klamerek.
Będziemy przypinać klamerki… Najpierw dwie potem dwie, potem jeszcze dwie. Proszę przypiąć klamerki i policzyć ile jest razem…Odejmujemy. Jest sześć klamerek. Odjąć dwie... Ile zostało?... Odjąć dwie ile zostało?.. Odjąć dwie ile zostało?

7. Układanie i rozwiązywanie zadań matematycznych.

Autobusem jechało 8 pasażerów, na przystanku wsiadło 6. Ilu pasażerów jedzie autobusem?
Po morzu pływało 12 statków, do portu wróciło 7 statków. Ile statków pływa dalej?

Na gałęzi siedziało 6 wróbli, odleciały 2. Ile wróbli zostało?

Rodzic samodzielnie może tworzyć podobne zadania .