Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kochamy naszych Rodziców

Rozmowa na temat znaczenia słowa serce.    

  Rodzic wskazuje na kawałki czerwonego brystolu leżące w środku koła:

- Jaki kształt moglibyśmy ułożyć? (dziecko próbuje złożyć serce)
- Z czym kojarzy się wam ten kształt?
- Czy bez serca można żyć?

- Czy tylko ludzie mają serce?
Serce jest mięśniem wielkości pięści (pokaz ilustracji w książkach). Serce pełni rolę pompy, która transportuje krew do naczyń krwionośnych. To dzięki sercu w naszym ciele płynie krew.

  Zabawa ruchowa: Jak bije moje serce?

Rodzic poleca dziecku położyć dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby wyczuło uderzenia  własnego serca. Następnie dziecko porusza się skacząc jak żabki i chodząc jak bociany. Gdy usiądzie, znów układa dłoń na sercu i sprawdza, jak mocno bije serduszko.

Wyjaśnienie znaczenia słów: rodzice, rodzina.     

 - Do czego ludziom potrzebne jest serce? (do życia, żebyśmy mogli kochać, okazywać sobie uczucia, do miłości…)                                                                                     

- Kto kojarzy się wam ze słowem miłość? (mama, tata, rodzice, siostra, babcia, rodzina...)
- Co oznacza słowo rodzice?

- Czy rodzice są dzieci potrzebni?

- Kto tworzy rodzinę? (do serca zawieszonego dziecko dołącza narysowanych  członków rodziny)

  • „Mamo!” – wysłuchanie wiersza I. Suchorzewskiej, rozmowa kierowana pytaniami nauczyciela .

 Mamo! – Mamo, zapnij mi guziki!

– Mamo, wciągnij mi buciki!

 – Mamo, zawiąż sznurowadło!

– Mamo, podnieś, bo coś spadło!

– Mamo, przynieś mi łyżeczkę!

– Mamo, popraw poduszeczkę!

We dnie, w nocy, Wieczór, rano Ciągle tylko:

– Pomóż, mamo! Za to beczeć umie sam…

– Znasz takiego? Bo ja znam.

 

Po przeczytaniu dzieciom utworu rodzic prosi o odpowiedzi na pytania: 

- O co prosił mamę bohater wiersza?                 

- Co sądzicie o takim zachowaniu?       

- Czy Wy postępujecie w podobny sposób?                       

- Jak możecie pomagać mamom?

  • „Liczymy kwiaty” – przeliczanie i dopełnianie zbiorów . Dzieci przeliczają elementy w dwóch pierwszych zbiorach i otaczają pętlami właściwe liczby, a następnie dorysowują odpowiednie elementy w kolejnych dwóch zbiorach tak, żeby było ich tyle, ile wskazuje liczba.

„Moja mama jest . . . Mój tata jest . . .” – opowiadania twórcze, rozwijanie umiejętności spontanicznego wypowiadania się na temat swojej rodziny .

 

   „Spacer z tatą” – wysłuchanie wiersza M . Mrózek-Dąmbskiej, rozmowa kierowana pytaniami rodzica .

 

Spacer z tatą

„A kiedy będzie słońce i lato,

pójdziemy sobie na spacer z tatą.

Ja będę miała nową sukienkę,

tato mnie będzie trzymał za rękę.

Pójdziemy wolno, prosto przed siebie,

będziemy liczyć chmury na niebie, będziemy liczyć drzewa przy drodze,

będziemy skakać na jednej nodze.

Miniemy kino, szkołę, aptekę,

jeszcze spojrzymy z mostu na rzekę,

jeszcze okruchy rzucimy falom,

kupimy w kiosku różowy balon.

 

Po wysłuchaniu utworu dzieci odpowiadają na pytania:

– Co było przyjemnego podczas spaceru z tatą?

– Co robisz  wspólnie ze swoim tatą?

– Jak najchętniej spędzasz  z nim czas?    

                                                                                                   

Podawanie rymów do słów: mama, tata.

Mama - rama, gama, tama, dama, lama...

Tata - wata, data, chata, łata, mata...

 

"Moja rodzina"- praca plastyczna. Narysujcie swoją rodzinę i zatrzymajcie prace.

 

Poniżej są dla was zadania do rozwiązania z pomocą rodziców.

  Policz biedronce kropeczki i przyporządkuj odpowiednią cyfrę.