Zajęcia przyrodnicze
Drodzy Rodzice będziemy umieszczać tutaj materiały, które możecie wykorzystać w domu do pracy z dzieckiem. Prosimy o przechowanie prac plastycznych, które będziemy oglądać po powrocie do przedszkola.
Zajęcia przyrodnicze
– poznawanie przez dzieci wiosennych kwiatów – próby rozpoznawania ich w otoczeniu lub na ilustracji,
– uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody przez prowadzenie ukierunkowanej obserwacji,
– doskonalenie umiejętności redagowania kilku zdaniowej wypowiedzi na podany temat,
– rozpoznawanie i nazywanie części roślin,
– wskazywanie potrzeby ochrony przyrody i szacunku dla niej,
– rozwijanie kompetencji językowych – rozwiązywanie zagadek,
1.Określanie zwiastunów wiosny, układanie prostych zdań o wiośnie, np. Przyleciały już bociany i jaskółki. Ptaki śpiewają wesoło od rana.
2.Dzieci słuchają wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Moi drodzy”.
Moi Drodzy!
List ten piszę
na przystanku w Gibraltarze.
Już z Afryki do Was lecę,
wkrótce w Polsce się pokażę.
Już znudziły mi się wczasy.
dość mam małp i krokodyli,
dość kokosów i antylop,
palm, storczyków i daktyli!
Już zmęczyły mnie tropiki,
słonie, lwy i baobaby,
nosorożce i żyrafy!
Wzdycham już do polskiej żaby!
Już z klekotem do Was lecę,
pozdrowienia śląc w przelocie.
Będę w Polsce w przeszły czwartek.
Wypatrujcie mnie –
Wasz bociek
Małgorzata Strzałkowska
Omówienie wiersza – odpowiedzi na pytania:
– gdzie był bociek?
– jakie zwierzęta i rośliny zobaczył w Afryce?
– kiedy bociany do nas wracają?
3.Rozmowa z dziećmi na temat warunków życia zwierząt wiosną.
Dzieci oglądają ilustracje przedstawiające zwierzęta w różnych sytuacjach – budowa gniazd, zaloty, opieka nad młodymi itp.( można skorzystać z internetu lub zdjęć zamieszczonych w albumach, czasopismach)
Zachowania zwierząt związane z nadejściem wiosny.
– co się dzieje wśród zwierząt?
– jak opiekują się młodymi – swoimi dziećmi?
– czy teraz mają lepsze warunki życia w lasach, parkach niż zimą?
PROPOZYCJA DLA DZIECI: wykonaj ilustrację do wiersza