Tematyka kompleksowa: Zwierzęta egzotyczne
PROPOZYCJE ZADAŃ DO PRACY W DOMU W OKRESIE 08.06.-12.06.2020
Dzień dobry Maluszki!
Dziś poznacie zwierzęta, które mieszkają daleko od naszego kraju.
- „Egzotyczne zwierzęta” – poznanie nazw zwierząt żyjących w Afryce, poznanie ich wyglądu, cech charakterystycznych podczas oglądania bajki.
Pytania sprawdzające zapamiętane wiadomości:
- Jakie zwierzęta występowały w bajce?
- Jak nazywa się zwierzę, które ma bardzo długą szyję?
- Które zwierzę jest nazywane „królem zwierząt”?
- Które zwierzę ma duże uszy i trąbę? itp.
- „Spacerem przez dżunglę” – zapoznanie ze zwierzętami z dżungli. Narysuj drogę przez tropikalny las, tak aby nazwać wszystkie zwierzęta, które tam mieszkają.
- „Żyrafa fa fa” – nauka piosenki, zabawa inscenizacyjna przy piosence.
1. Dziś zagadkę mam dla dzieci,
posłuchajcie czy zgadniecie.
Szyję aż do nieba ma, (dzieci wyciągają ku górze jedną rękę)
małą główkę, różki dwa. (wskazują na swoją głowę i przykładają do głowy palce dłoni)
Podczas refrenu dziecko porusza się swobodnie z podniesioną ręką („szyją żyrafy”).
Ref.:
To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.
To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis
2.Cała w plamki jest i łatki, („rysują” na swoim ciele kółka)
zjada trawę, listki, kwiatki. (naśladują zrywanie i zjadanie listków).
Jak nazywa się ten zwierz?
powiedz szybko jeśli wiesz.
- „Słonie” – zabawa logorytmiczna. Dziecko miarowo recytuje rymowankę z towarzyszeniem gestodźwięków:
Słonie trąbią tru – tu – tu,
co się będzie działo tu!
- „Rekordziści w świecie zwierząt” – zabawa z porównywaniem wielkości, wskazywanie spośród zwierząt tych, które są najwyższe.
Wskaż, które zwierzę w rzędzie jest najwyższe, nazwij je.
6.„Małpki na spacerze” – zabawa z elementami równowagi. Wyznaczamy trasę za pomocą skakanek lub sznurka. Dziecko przechodzi po ułożonej linii, zachowując równowagę.
- „Poszukaj pary”- ćwiczenie spostrzegawczości.
Połącz linią takie same ptaszki.