Tematyka kompleksowa: Zwierzęta egzotyczne
PROPOZYCJE ZADAŃ DO PRACY W DOMU W OKRESIE 08.06.-12.06.2020
Dzień dobry Maluszki!
Dziś poznacie zwierzęta, które mieszkają daleko od naszego kraju.
- „Egzotyczne zwierzęta” – poznanie nazw zwierząt żyjących w Afryce, poznanie ich wyglądu, cech charakterystycznych podczas oglądania bajki.
Pytania sprawdzające zapamiętane wiadomości:
- Jakie zwierzęta występowały w bajce?
- Jak nazywa się zwierzę, które ma bardzo długą szyję?
- Które zwierzę jest nazywane „królem zwierząt”?
- Które zwierzę ma duże uszy i trąbę? itp.
- „Spacerem przez dżunglę” – zapoznanie ze zwierzętami z dżungli. Narysuj drogę przez tropikalny las, tak aby nazwać wszystkie zwierzęta, które tam mieszkają.
- „Żyrafa fa fa” – nauka piosenki, zabawa inscenizacyjna przy piosence.
Wysłuchaj piosenkę [.mp3, 639.51 kB]
1. Dziś zagadkę mam dla dzieci,
posłuchajcie czy zgadniecie.
Szyję aż do nieba ma, (dzieci wyciągają ku górze jedną rękę)
małą główkę, różki dwa. (wskazują na swoją głowę i przykładają do głowy palce dłoni)
Podczas refrenu dziecko porusza się swobodnie z podniesioną ręką („szyją żyrafy”).
Ref.:
To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.
To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis
2.Cała w plamki jest i łatki, („rysują” na swoim ciele kółka)
zjada trawę, listki, kwiatki. (naśladują zrywanie i zjadanie listków).
Jak nazywa się ten zwierz?
powiedz szybko jeśli wiesz.
- „Słonie” – zabawa logorytmiczna. Dziecko miarowo recytuje rymowankę z towarzyszeniem gestodźwięków:
Słonie trąbią tru – tu – tu,
co się będzie działo tu!
- „Rekordziści w świecie zwierząt” – zabawa z porównywaniem wielkości, wskazywanie spośród zwierząt tych, które są najwyższe.
Wskaż, które zwierzę w rzędzie jest najwyższe, nazwij je.
6.„Małpki na spacerze” – zabawa z elementami równowagi. Wyznaczamy trasę za pomocą skakanek lub sznurka. Dziecko przechodzi po ułożonej linii, zachowując równowagę.
- „Poszukaj pary”- ćwiczenie spostrzegawczości.
Połącz linią takie same ptaszki.