Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka kompleksowa: Szybko biegnie każdy dzień

Tematyka tygodnia: SZYBKO BIEGNIE KAŻDY DZIEŃ, ROSNĘ SZYBKO, DUŻO WIEM    (23.03.- 27.03.2020)

1). „I ja też urosnę!” – wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica, można użyć

misia-maskotki do animacji słów Uszatka.

W nocy padał deszcz.

– Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na

grządce, trawy i chwasty…

Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał na trawie koziołki.

Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero gdy lunął rzęsisty deszcz,

Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu.

Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć. To i ja urosnę po deszczu.

Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu…”. Stanął

niedźwiadek na środku trawnika.

– Rech, rech, rech – usłyszał koło siebie. „To zielona żabka – pomyślał.

– Ona chce też urosnąć…”.

Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na

liściach srebrne kropelki.

Miś stanął na czubkach łapek i zawołał:

– Zosiu, Zosiu, ja urosłem!

– Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka.

– Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś…

Czesław Janczarski

Przykładowe pytania do tekstu, sprawdzające czy dziecko zrozumiało opowiadanie:

– Dlaczego trawa, rzodkiewka i chwasty urosły na grządce?

– Co robił Uszatek, kiedy zaczął padać deszcz?

– Dlaczego Miś pozostał na deszczu?

– Dlaczego żabka śmiała się z Misia?

– Jak myślicie, a co Wy możecie zrobić, aby urosnąć?

2). „Z albumu rodzinnego” – zabawa dydaktyczna. Oglądanie zdjęć z albumu

rodzinnego. Nazywanie  członków rodziny. Dziecko odnajduje siebie we wczesnym

dzieciństwie i określa  zmiany jakie zaszły w jego wyglądzie i osób przedstawionych

na zdjęciach.

Podsumowując, można powiedzieć dziecku, że wygląd zmienia się wraz z wiekiem.

3)„To my” – rysowanie portretu swojej rodziny, tworzenie postaci człowieka,

zwrócenie uwagi na szczegóły twarzy: oczy, nos, usta . Dzieci rysują kredkami

siebie i członków swojej rodziny.

Podczas rysowania dziecko może posłuchać piosenki:

 Piosenka "A ja rosnę i rosnę" zespołu Fasolki