KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Tematyka kompleksowa: Szybko biegnie każdy dzień

Tematyka tygodnia: SZYBKO BIEGNIE KAŻDY DZIEŃ, ROSNĘ SZYBKO, DUŻO WIEM    (23.03.- 27.03.2020)

1). „I ja też urosnę!” – wysłuchanie opowiadania czytanego przez rodzica, można użyć

misia-maskotki do animacji słów Uszatka.

W nocy padał deszcz.

– Spójrz, Uszatku – powiedziała Zosia – jak wszystko wyrosło po deszczu. Rzodkiewka na

grządce, trawy i chwasty…

Uszatek przyglądał się trawkom, dziwił się i kręcił głową. A potem fikał na trawie koziołki.

Nie zauważył, jak nadpłynęła chmura i zakryła słońce. Dopiero gdy lunął rzęsisty deszcz,

Uszatek zerwał się na równe nogi i chciał biec do domu.

Ale pomyślał: „Pada deszcz, znów wszystko będzie rosnąć. To i ja urosnę po deszczu.

Postoję na dworze. Chciałbym być taki jak Duży Niedźwiedź z lasu…”. Stanął

niedźwiadek na środku trawnika.

– Rech, rech, rech – usłyszał koło siebie. „To zielona żabka – pomyślał.

– Ona chce też urosnąć…”.

Majowy deszcz trwał krótko. Błysnęło słońce, zaświergotały ptaki, zalśniły na

liściach srebrne kropelki.

Miś stanął na czubkach łapek i zawołał:

– Zosiu, Zosiu, ja urosłem!

– Rech, rech, rech! – zaśmiała się żabka.

– Jaki ty jesteś śmieszny, Misiu! Wcale nie urosłeś, za to strasznie zmokłeś…

Czesław Janczarski

Przykładowe pytania do tekstu, sprawdzające czy dziecko zrozumiało opowiadanie:

– Dlaczego trawa, rzodkiewka i chwasty urosły na grządce?

– Co robił Uszatek, kiedy zaczął padać deszcz?

– Dlaczego Miś pozostał na deszczu?

– Dlaczego żabka śmiała się z Misia?

– Jak myślicie, a co Wy możecie zrobić, aby urosnąć?

2). „Z albumu rodzinnego” – zabawa dydaktyczna. Oglądanie zdjęć z albumu

rodzinnego. Nazywanie  członków rodziny. Dziecko odnajduje siebie we wczesnym

dzieciństwie i określa  zmiany jakie zaszły w jego wyglądzie i osób przedstawionych

na zdjęciach.

Podsumowując, można powiedzieć dziecku, że wygląd zmienia się wraz z wiekiem.

3)„To my” – rysowanie portretu swojej rodziny, tworzenie postaci człowieka,

zwrócenie uwagi na szczegóły twarzy: oczy, nos, usta . Dzieci rysują kredkami

siebie i członków swojej rodziny.

Podczas rysowania dziecko może posłuchać piosenki:

 Piosenka "A ja rosnę i rosnę" zespołu Fasolki