KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Tematyka kompleksowa: Domowe zwierzęta

Materiały dla rodziców i opiekunów (karty pracy, zeszyty grafomotoryczne, itd.) są dostępne dla wszystkich (bez logowania) na stronie:   https://www.nowaera.pl/naukazdalna/wychowanieprzedszkolne

 

Dzień dobry wszystkim, myślę że jesteście zdrowi i chętni do pracy- zapraszam.

Realizacja podstawy programowej  (zajęcia do wyboru)

I. „Domowe zwierzęta” – słuchanie wiersza J. Ratajczaka „Mój pies”, rozmowa na temat hodowli zwierząt domowych i odpowiedzialności człowieka za czworonożnych ulubieńców.

 Zabawa ruchowa „Koty i psy”. Układanie opowiadania twórczego.

II. „Moje zwierzątko” – praca plastyczna. Ćwiczenia ortofoniczne „Mowa zwierząt”. Ćwiczenia w czytaniu.

Prezentacja wiersza Józefa Ratajczaka „Mój pies”.

Mój pies

Chciałbym mieć psa,

wilka lub foksteriera,

każdego dnia

chodziłbym z nim na spacery.

Uczyłbym go

służyć, leżeć przy nodze,

czuwać co noc

i bawić się ze mną co dzień.

A on swój łeb

wznosiłby bez przerwy ku mnie,

by każdy gest

i każde słowo zrozumieć.

Łasiłby się,

tuliłby pysk do mojej twarzy,

mój piękny pies,

o którym ciągle marzę.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat zwierząt, z którymi ma kontakt lub mieszka w domu – odwołanie się do wiersza i doświadczeń dziecka. Przykładowe pytania:

- W jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem?

- Jak zachowywałby się pies?

„Koty i psy” – zabawa ruchowa.

Dziecko naśladuje sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy.

Może również naśladować odgłosy, jakie wydają zwierzęta.

 

Zwierzęta i my” – rozmowa kierowana.

- Oglądanie zdjęć zwierząt.

- Rozmowa z dzieckiem na temat hodowli zwierząt i odpowiedzialności człowieka za zwierzęta.

- Rodzic zwraca uwagę dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach ze zwierzętami, jeśli dziecko mają alergię na sierść, roztocza, pióra itp., a także wobec nieznajomych zwierząt (psów, kotów).

Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem(K. s. 118)

- Konstruowanie twórczego opowiadania.

Rodzic siedzi z dzieckiem przy stoliku. Mama lub Tata, trzymając maskotkę, np. pieska, rozpoczyna opowiadanie: Był sobie pies, którego nikt nie chciał. Błąkał się bezdomny, smutny, głodny i zmarznięty. Pewnego dnia...

Moje zwierzątko – praca plastyczna.

 Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko”.

Dziecko może się wypowiedzieć, na temat zwierzątka które posiada w domu, lub chciałoby mieć. Dziecko na kartonie z bloku rysunkowego maluje farbami plakatowymi swoje zwierzęta.

Zabawy dla całej rodziny:

„Co szybciej spada?” – zabawa badawcza.

Dziecko trzyma w dłoni ptasie pióro, upuszcza je i obserwuje jego lot. Następnie trzyma w jednej

dłoni ptasie pióro, a w drugiej kartkę. Na sygnał dany przez rodzica upuszcza obydwa przedmioty

i obserwuje ich lot. Dziecko porównuje szybkość spadania piór i innych przedmiotów. Może zastanawiać się, dlaczego jest różna. Rodzic zwraca uwagę na zależność szybkości spadania przedmiotów od ich ciężaru, wielkości i grubości.

„Kaczka i kaczęta”

Dziecko trzyma dłonie na blacie stołu. Wykonuje ruchy palcami i dłonią, ilustrując tekst czytany przez rodzica.

Kaczka i kaczęta

Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób. (pokazuje kciuk, pierwszy palec, składa paluszki w dziobek i stuka nimi drugą ręką, położoną na stole i odwróconą wewnętrzną stroną)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. („stąpa” powoli dłońmi na przemian, pokazuje kciuk

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, i palec wskazujący, dalej jak poprzednio)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. jw.

Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, (pokazuje kciuk i palec wskazujący i środkowy, dalej jak poprzednio)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. jw.

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, (pokazuje kciuk i palec wskazującyśrodkowy,

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. serdeczny, dalej jak poprzednio)

A mama kaczka dumna jak paw, (układa palce w kształcie dzioba i porusza nimi

prowadzi dzieci prosto nad staw  (na boki, jak kaczka)

 

„Koniki „– masażyk

Dzieci lub dziecko z rodzicem, dobierają się parami i siadają jedno za drugim.

Brykał źrebak po łące. (opuszkami palców pukają w plecy kolegi)

Świeciło słonko gorące. (rysują słoneczko)

Brykała też mamusia, (opuszkami obydwu rąk przebiegają po plecach)

tatuś i krewni tatusia.

Gdy się koniki zmęczyły, (kładą obie dłonie na plecach)

na trawie się położyły.

Przypełzała do nich żmija (palcem wskazującym rysują żmiję)

groźna żmija Wija.

– Syku, syku, wiejcie stąd,

kto nie zwieje, zrobi błąd.

– Iha-iha – konie zarżały (opuszkami palców przebiegają po plecach, na koniec chowają dłonie pod

i w stajence się schowały.         pachami brata, siostry, mamy, taty)

Po przeprowadzeniu masażyku następuje zmiana ról.

 

Doskonalenie czytania:

1.To pies Bartka. On ma łaty.

To papuga Oli.

Kot Malwinki lubi zabawy.

Oliwier ma ryby.

 

2.To kury Dominika.

Te kury to Psotka i Plotka.

Psotka daje jajka

i Plotka daje jajka.

Dominik lubi jajka, a Ty ?

3.Przeczytaj wyrazy:

bury, rudy, futerko, papuga, ryby, kury, jajko, koło, kurnik, krowa, wiosna.

 

Drodzy Rodzice, jeśli macie ochotę doskonalić umiejętności Waszych dzieci to zapraszam na stronę : Figo i Zgrzytoczyt