Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka kompleksowa: Domowe zwierzęta

Materiały dla rodziców i opiekunów (karty pracy, zeszyty grafomotoryczne, itd.) są dostępne dla wszystkich (bez logowania) na stronie:   https://www.nowaera.pl/naukazdalna/wychowanieprzedszkolne

 

Dzień dobry wszystkim, myślę że jesteście zdrowi i chętni do pracy- zapraszam.

Realizacja podstawy programowej  (zajęcia do wyboru)

I. „Domowe zwierzęta” – słuchanie wiersza J. Ratajczaka „Mój pies”, rozmowa na temat hodowli zwierząt domowych i odpowiedzialności człowieka za czworonożnych ulubieńców.

 Zabawa ruchowa „Koty i psy”. Układanie opowiadania twórczego.

II. „Moje zwierzątko” – praca plastyczna. Ćwiczenia ortofoniczne „Mowa zwierząt”. Ćwiczenia w czytaniu.

Prezentacja wiersza Józefa Ratajczaka „Mój pies”.

Mój pies

Chciałbym mieć psa,

wilka lub foksteriera,

każdego dnia

chodziłbym z nim na spacery.

Uczyłbym go

służyć, leżeć przy nodze,

czuwać co noc

i bawić się ze mną co dzień.

A on swój łeb

wznosiłby bez przerwy ku mnie,

by każdy gest

i każde słowo zrozumieć.

Łasiłby się,

tuliłby pysk do mojej twarzy,

mój piękny pies,

o którym ciągle marzę.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat zwierząt, z którymi ma kontakt lub mieszka w domu – odwołanie się do wiersza i doświadczeń dziecka. Przykładowe pytania:

- W jaki sposób bohater wiersza opiekowałby się swoim psem?

- Jak zachowywałby się pies?

„Koty i psy” – zabawa ruchowa.

Dziecko naśladuje sposób poruszania się psów i kotów, np. jak siada kot, jak się pręży, jak poluje na myszy.

Może również naśladować odgłosy, jakie wydają zwierzęta.

 

Zwierzęta i my” – rozmowa kierowana.

- Oglądanie zdjęć zwierząt.

- Rozmowa z dzieckiem na temat hodowli zwierząt i odpowiedzialności człowieka za zwierzęta.

- Rodzic zwraca uwagę dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach ze zwierzętami, jeśli dziecko mają alergię na sierść, roztocza, pióra itp., a także wobec nieznajomych zwierząt (psów, kotów).

Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem(K. s. 118)

- Konstruowanie twórczego opowiadania.

Rodzic siedzi z dzieckiem przy stoliku. Mama lub Tata, trzymając maskotkę, np. pieska, rozpoczyna opowiadanie: Był sobie pies, którego nikt nie chciał. Błąkał się bezdomny, smutny, głodny i zmarznięty. Pewnego dnia...

Moje zwierzątko – praca plastyczna.

 Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko”.

Dziecko może się wypowiedzieć, na temat zwierzątka które posiada w domu, lub chciałoby mieć. Dziecko na kartonie z bloku rysunkowego maluje farbami plakatowymi swoje zwierzęta.

Zabawy dla całej rodziny:

„Co szybciej spada?” – zabawa badawcza.

Dziecko trzyma w dłoni ptasie pióro, upuszcza je i obserwuje jego lot. Następnie trzyma w jednej

dłoni ptasie pióro, a w drugiej kartkę. Na sygnał dany przez rodzica upuszcza obydwa przedmioty

i obserwuje ich lot. Dziecko porównuje szybkość spadania piór i innych przedmiotów. Może zastanawiać się, dlaczego jest różna. Rodzic zwraca uwagę na zależność szybkości spadania przedmiotów od ich ciężaru, wielkości i grubości.

„Kaczka i kaczęta”

Dziecko trzyma dłonie na blacie stołu. Wykonuje ruchy palcami i dłonią, ilustrując tekst czytany przez rodzica.

Kaczka i kaczęta

Pierwsze kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób. (pokazuje kciuk, pierwszy palec, składa paluszki w dziobek i stuka nimi drugą ręką, położoną na stole i odwróconą wewnętrzną stroną)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. („stąpa” powoli dłońmi na przemian, pokazuje kciuk

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, i palec wskazujący, dalej jak poprzednio)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. jw.

Trzecie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, (pokazuje kciuk i palec wskazujący i środkowy, dalej jak poprzednio)

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. jw.

Drugie kaczątko dziobie: dziób, dziób, dziób, (pokazuje kciuk i palec wskazującyśrodkowy,

Człapie po błotku: tup, tup, tup, tup. serdeczny, dalej jak poprzednio)

A mama kaczka dumna jak paw, (układa palce w kształcie dzioba i porusza nimi

prowadzi dzieci prosto nad staw  (na boki, jak kaczka)

 

„Koniki „– masażyk

Dzieci lub dziecko z rodzicem, dobierają się parami i siadają jedno za drugim.

Brykał źrebak po łące. (opuszkami palców pukają w plecy kolegi)

Świeciło słonko gorące. (rysują słoneczko)

Brykała też mamusia, (opuszkami obydwu rąk przebiegają po plecach)

tatuś i krewni tatusia.

Gdy się koniki zmęczyły, (kładą obie dłonie na plecach)

na trawie się położyły.

Przypełzała do nich żmija (palcem wskazującym rysują żmiję)

groźna żmija Wija.

– Syku, syku, wiejcie stąd,

kto nie zwieje, zrobi błąd.

– Iha-iha – konie zarżały (opuszkami palców przebiegają po plecach, na koniec chowają dłonie pod

i w stajence się schowały.         pachami brata, siostry, mamy, taty)

Po przeprowadzeniu masażyku następuje zmiana ról.

 

Doskonalenie czytania:

1.To pies Bartka. On ma łaty.

To papuga Oli.

Kot Malwinki lubi zabawy.

Oliwier ma ryby.

 

2.To kury Dominika.

Te kury to Psotka i Plotka.

Psotka daje jajka

i Plotka daje jajka.

Dominik lubi jajka, a Ty ?

3.Przeczytaj wyrazy:

bury, rudy, futerko, papuga, ryby, kury, jajko, koło, kurnik, krowa, wiosna.

 

Drodzy Rodzice, jeśli macie ochotę doskonalić umiejętności Waszych dzieci to zapraszam na stronę : Figo i Zgrzytoczyt