Temat kompleksowy: Dziś Rodziców dzień jest wielki
PROPOZYCJE ZADAŃ DO PRACY W DOMU W OKRESIE 25.05.-29.05.2020
Dzień dobry Kochani!
Posłuchajcie w jaki sposób krasnoludki pomagały mamie, a może Wy będziecie takimi krasnoludkami, które pomogą mamusi?
- „Jak pomóc mamusi?” – rozmowa kierowana po wysłuchaniu wiersza „Krasnoludki” Z. Staneckiej.
Rodzic czyta dziecku wiersz.
Krasnoludki
Krasnoludki po kryjomu
pomagają mamie w domu.
To wyniosą worek śmieci,
to zabawią młodsze dzieci.
A gdy czasu więcej mają,
wtedy pranie poskładają
lub zakupy wniosą w siatkach,
choć to sprawa jest niełatwa.
Bo gdy jesteś krasnoludkiem,
ręce masz bardzo malutkie,
małą głowę, małe nóżki,
mały brzuszek i paluszki.
Jednak, chociaż taki mały,
jesteś miły i wytrwały,
to ważniejsze jest od bródki,
którą leśne krasnoludki
bardzo długo zapuszczają
i od czapek, które mają
krasnoludki znane z bajek,
te, co używają fajek.
Ty nie musisz nosić brody
ani czapki, ani fajki,
żeby zostać krasnoludkiem
najprawdziwszym… tak jak z bajki.
Zofia Stanecka
Po wysłuchaniu wiersza dzieci opowiadają, jak krasnoludki w wierszu pomagają mamie (wynoszą śmieci, bawią dzieci, składają pranie, wnoszą zakupy).
Rodzic pyta, czy dziecko też chce być takim małym krasnoludkiem, który będzie pomagał mamusi.
Następnie dziecko kończy zdanie: Jestem krasnoludkiem, bo… lub Będę krasnoludkiem i…
Można podpowiadać różne czynności, które dziecko może samodzielnie wykonywać w domu.
- „Nasza rodzina” – tworzenie modeli rodziny, przeliczanie i nazywanie członków rodziny.
Dzieci oglądają fotografie przedstawiające ich samych i członków najbliższej rodziny (dobrze, jeśli są to zdjęcia zarówno grupowe, jak i indywidualne), opowiadają o nich krótko.
- Mówimy, aby dzieci ułożyły przed sobą kolejno zdjęcia:
rodziców (mama i tata), rodzeństwa (siostra, brat), dziadków (babcia i dziadek). Chętne dzieci podają imiona najbliższych.
- Następnie dzieci opowiadają, kto wchodzi w skład ich rodziny. Przeliczają osoby, które z nimi mieszkają, pokazują odpowiednią liczbę na palcach.
- Układają zdjęcia od najstarszej do najmłodszej osoby i odwrotnie. Dzieci, które mają tylko zdjęcia zbiorowe, wymieniają członków rodziny w odpowiedniej kolejności.
- „Pomogę mamusi” – nauka piosenki, zabawy naśladowcze przy piosence.
Oglądaj lub wysłuchaj piosenkę
"Pomogę mamusi" (tekst piosenki)
Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.
Zamiotę izdebkę
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki – muszki.
I braciszka uśpię
w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi.
4. „Do kogo należą te rzeczy?”- klasyfikowanie przedmiotów. Nazwij przedmioty na obrazku i połącz je linią z właścicielem.
5.„Kwiatki dla Rodziców”- praca plastyczna. Pokoloruj albo pomaluj farbą kwiaty dla Rodziców.