KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Nasze zmysły i emocje

 

Tematyka kompleksowa na okres od 27.04 do 30.04.2020 r.

Witajcie kochani! Dziś poznamy świat zmysłów i emocji.Co to są te zmysły i emocje?Zaraz się dowiecie. Zapraszam do zabawy.

Zajęcia i zabawy sensoryczne to skuteczny i efektowny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.                          

 

1.Posłuchaj piosenkę o zmysłach, które ma każdy człowiek czy to duży, czy to mały:

 

Wymień wszystkie zmysły, o których śpiewa chłopczyk.

 

2..Rozpoznaj i nazwij emocje z obrazków

 

Odpowiedz na pytania:

Kiedy się uśmiechasz?

Kiedy jesteśmy smutna(smutny)?

Kiedy się złościsz?

Kiedy jesteś zdziwiona(zdziwiony)?

Kiedy jesteś przestraszona(przestraszony)?

 

Które z tych emocji lubisz u siebie najbardziej i dlaczego?

3.Propozycje zabaw sensorycznych z rodzicami w domu.

 

 

4.Poproś Rodzica aby przygotował: plasterek cytryny, sól i cukier. Spróbuj i nazwij kolejno ich smak (kwaśny, słony, słodki)

 

*Pomyśl i odpowiedz na pytania:

Czy każdy z nas ma takie same zmysły?

Czy każdy z nas ma takie same emocje?

 

5.Dla rozluźnienia pobaw się przy piosence.

 

6.Zabawy logopedyczne. Naśladuj ruchy ust, zębów i języka.

 

 

7.Jeśli chcesz,wykonaj jedną z prac plastycznych, tę która Ci się najbardziej podoba.

 

*Zabawy dla chętnych:

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza w parach – Lustro.
Dzieci naśladują ruchy i gesty rodzica według rymowanki przez niego mówionej.


„Jestem twoim lustrem i robię to, co chcę.
Ja teraz sobie tańczę i ty też.
Ale kiedy tańczyć skończę, uważnie na mnie patrz.
Lustro, lustro powie ci, co czynić teraz masz”

 

Rodzic podaje nazwy zmysłów, a dziecko mówi i pokazuje, z jaką częścią ciała one im się kojarzą. Np.

węch – nos;

wzrok – oczy;

słuch – uszy;

dotyk – ręka;            

smak – język.


"Nasze doznania" – dziecko podaje przykłady tego, co można zobaczyć, czego dotknąć, co powąchać, usłyszeć, czego spróbować


"Dopasuj obrazki".

Rodzic układa przed dziećmi obrazki przedstawiające: buteleczkę perfum, kwiatek, gwiazdki śniegowe, ptaka, cukierek oraz kartoniki z obrazkami: nosa, ust, uszu, ręki, języka. Następnie zadaje pytania, a dziecko układa pasujące kartoniki pod odpowiednimi obrazkami.


– Który zmysł mówi nam, że kwiaty są kolorowe?
– Który zmysł mówi nam o tym, że śpiewa ptaszek?
– Dzięki któremu zmysłowi wiemy, że perfumy ładnie pachną?
– Który zmysł podpowie nam, że śnieg jest zimny?
– To, że cukierki są słodkie, wiemy dzięki zmysłowi...

Pozdrawiam serdecznie wszystkie Promyczki oraz Rodziców, Życzę Wam dużo zdrowia!.