Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasze zmysły i emocje

 

Tematyka kompleksowa na okres od 27.04 do 30.04.2020 r.

Witajcie kochani! Dziś poznamy świat zmysłów i emocji.Co to są te zmysły i emocje?Zaraz się dowiecie. Zapraszam do zabawy.

Zajęcia i zabawy sensoryczne to skuteczny i efektowny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.                          

 

1.Posłuchaj piosenkę o zmysłach, które ma każdy człowiek czy to duży, czy to mały:

 

Wymień wszystkie zmysły, o których śpiewa chłopczyk.

 

2..Rozpoznaj i nazwij emocje z obrazków

 

Odpowiedz na pytania:

Kiedy się uśmiechasz?

Kiedy jesteśmy smutna(smutny)?

Kiedy się złościsz?

Kiedy jesteś zdziwiona(zdziwiony)?

Kiedy jesteś przestraszona(przestraszony)?

 

Które z tych emocji lubisz u siebie najbardziej i dlaczego?

3.Propozycje zabaw sensorycznych z rodzicami w domu.

 

 

4.Poproś Rodzica aby przygotował: plasterek cytryny, sól i cukier. Spróbuj i nazwij kolejno ich smak (kwaśny, słony, słodki)

 

*Pomyśl i odpowiedz na pytania:

Czy każdy z nas ma takie same zmysły?

Czy każdy z nas ma takie same emocje?

 

5.Dla rozluźnienia pobaw się przy piosence.

 

6.Zabawy logopedyczne. Naśladuj ruchy ust, zębów i języka.

 

 

7.Jeśli chcesz,wykonaj jedną z prac plastycznych, tę która Ci się najbardziej podoba.

 

*Zabawy dla chętnych:

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza w parach – Lustro.
Dzieci naśladują ruchy i gesty rodzica według rymowanki przez niego mówionej.


„Jestem twoim lustrem i robię to, co chcę.
Ja teraz sobie tańczę i ty też.
Ale kiedy tańczyć skończę, uważnie na mnie patrz.
Lustro, lustro powie ci, co czynić teraz masz”

 

Rodzic podaje nazwy zmysłów, a dziecko mówi i pokazuje, z jaką częścią ciała one im się kojarzą. Np.

węch – nos;

wzrok – oczy;

słuch – uszy;

dotyk – ręka;            

smak – język.


"Nasze doznania" – dziecko podaje przykłady tego, co można zobaczyć, czego dotknąć, co powąchać, usłyszeć, czego spróbować


"Dopasuj obrazki".

Rodzic układa przed dziećmi obrazki przedstawiające: buteleczkę perfum, kwiatek, gwiazdki śniegowe, ptaka, cukierek oraz kartoniki z obrazkami: nosa, ust, uszu, ręki, języka. Następnie zadaje pytania, a dziecko układa pasujące kartoniki pod odpowiednimi obrazkami.


– Który zmysł mówi nam, że kwiaty są kolorowe?
– Który zmysł mówi nam o tym, że śpiewa ptaszek?
– Dzięki któremu zmysłowi wiemy, że perfumy ładnie pachną?
– Który zmysł podpowie nam, że śnieg jest zimny?
– To, że cukierki są słodkie, wiemy dzięki zmysłowi...

Pozdrawiam serdecznie wszystkie Promyczki oraz Rodziców, Życzę Wam dużo zdrowia!.