Jestem malarzem
Dzień dobry Promyczki!
W tym tygodniu zapraszam Was do świata kolorów:)
1.Posłuchajcie wiersza D. Dziatełowskiej "Malarze"
"Mam tu farby, wiadra dwa,
pędzli różnych pięć.
Pomalować co się da,
w przedszkolu mam chęć.
Macham pędzlem wzdłuż i wszerz
przyśpiewując w głos.
Wybielone ściany już
i także mój nos".
Odpowiedzcie na pytania:
-Co robi, czym się zajmuje malarz?
-Co się znajduje w pracowni malarza?
-Co trzyma malarz?
-Jaki obraz maluje malarz?
Pomoże Wam poniższy obrazek.
- Najpiękniejsze kolory widoczne są w zjawisku nazywanym "tęczą".Namalujcie kolorową tęczę czarodziejską różdżką:
2 Podzielcie nazwy kolorów farb na sylaby. Policzcie tubki z farbami, plamy na palecie i połączcie takie same kolory ze sobą.
3.Znajdźcie różnice między obrazkami:
- Obejrzyjcie film i opowiedzcie o tym, jaką przygodę miał Reksio?
5.Pobawcie się przy piosence:
6."Namalujcie tęczę sami"-obejrzyjcie film, jak najprościej namalować tęczę, wypróbujcie tę technikę malowania farbami. Jeśli nie macie gąbki i farb dokończcie kolorować tęczę kredkami :
* Chętne Promyczki mogą również wykonać taką pracę plastyczną:
7.Zabawy logopedyczne: