KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

„Czego jest mniej, a czego więcej” – porównywanie liczby elementów w zbiorze.

CELE OGÓLNE

– porównywanie liczebności zbiorów, utrwalenie pojęć: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”,

– wprowadzenie znaków matematycznych: „”,

– utrwalenie znaku „=”,

 

Czego jest mniej, a czego więcej? – praca metodą zadaniową.

  1. Ćwiczenia na porównywanie liczby elementów w zbiorze.
  • Wprowadzenie znaków matematycznych: „<, >”.

Etap I

  • układamy kółka w jednym rzędzie: 3 kółka (odstęp), 3 kółka. Odczytuje to, co ułożył: Tu są trzy kółka i tu są trzy kółka. Następnie układa znak równości między kółkami, np. z patyczków, i odczytuje: Trzy równa się trzy.

         =  

 

Następnie dokładamy jedno kółko z prawej strony i pyta dzieci: Czy tak jest dobrze? Czy rzeczywiście trzy to tyle samo co cztery? Jak można poprawić to zadanie?

  • można to przedstawić za pomocą znaku między kółkami, i mówimy: Trzy to mniej niż cztery (pokazujemy kierunek od lewej do prawej), a cztery to więcej niż trzy (pokazujemy kierunek przeciwny).

                      <  

 

  • dokładamy kółko po lewej stronie i mówimy: Dokładam jedno kółko. Czy tak jest dobrze? (Czekamy na propozycje dzieci) Następnie pokazujemy dzieciom, jak można zmienić to zadanie – układa znak równości z patyczków.

                 =        

  • Nauczyciel dokłada jedno kółko z lewej strony i pyta: Czy tak jest dobrze? następnie zmieniamy znak i mówimy: Pięć to więcej niż cztery (pokazujemy kierunek od lewej do prawej), a cztery to mniej niż pięć (pokazujemy kierunek przeciwny).

             >  

  • powinniśmy przeprowadzić serię takich ćwiczeń, a następnie przejść do kolejnego etapu.

Etap II

Należy wcześniej przygotować koła wycięte z papieru i patyczki

  • Dzieci siadają przy stoliku lub na dywanie (jak wam będzie wygodnie), na których będą układać kółka i poznane znaki matematyczne według instrukcji
  • Potrzebne będą dwie kostki i dwa patyczki. Dzieci rzucają kostkami, liczą wyrzucone oczka na każdej kostce, a następnie układają między kostkami właściwy znak. Najpierw odczytują to, co ułożyły, od strony lewej do prawej, a potem od prawej do lewej.