Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

„Czego jest mniej, a czego więcej” – porównywanie liczby elementów w zbiorze.

CELE OGÓLNE

– porównywanie liczebności zbiorów, utrwalenie pojęć: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”,

– wprowadzenie znaków matematycznych: „”,

– utrwalenie znaku „=”,

 

Czego jest mniej, a czego więcej? – praca metodą zadaniową.

  1. Ćwiczenia na porównywanie liczby elementów w zbiorze.
  • Wprowadzenie znaków matematycznych: „<, >”.

Etap I

  • układamy kółka w jednym rzędzie: 3 kółka (odstęp), 3 kółka. Odczytuje to, co ułożył: Tu są trzy kółka i tu są trzy kółka. Następnie układa znak równości między kółkami, np. z patyczków, i odczytuje: Trzy równa się trzy.

         =  

 

Następnie dokładamy jedno kółko z prawej strony i pyta dzieci: Czy tak jest dobrze? Czy rzeczywiście trzy to tyle samo co cztery? Jak można poprawić to zadanie?

  • można to przedstawić za pomocą znaku między kółkami, i mówimy: Trzy to mniej niż cztery (pokazujemy kierunek od lewej do prawej), a cztery to więcej niż trzy (pokazujemy kierunek przeciwny).

                      <  

 

  • dokładamy kółko po lewej stronie i mówimy: Dokładam jedno kółko. Czy tak jest dobrze? (Czekamy na propozycje dzieci) Następnie pokazujemy dzieciom, jak można zmienić to zadanie – układa znak równości z patyczków.

                 =        

  • Nauczyciel dokłada jedno kółko z lewej strony i pyta: Czy tak jest dobrze? następnie zmieniamy znak i mówimy: Pięć to więcej niż cztery (pokazujemy kierunek od lewej do prawej), a cztery to mniej niż pięć (pokazujemy kierunek przeciwny).

             >  

  • powinniśmy przeprowadzić serię takich ćwiczeń, a następnie przejść do kolejnego etapu.

Etap II

Należy wcześniej przygotować koła wycięte z papieru i patyczki

  • Dzieci siadają przy stoliku lub na dywanie (jak wam będzie wygodnie), na których będą układać kółka i poznane znaki matematyczne według instrukcji
  • Potrzebne będą dwie kostki i dwa patyczki. Dzieci rzucają kostkami, liczą wyrzucone oczka na każdej kostce, a następnie układają między kostkami właściwy znak. Najpierw odczytują to, co ułożyły, od strony lewej do prawej, a potem od prawej do lewej.